Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bakgrundsmusik på presentation gjord i Indesign

Wibbskii

Recommended Posts

Jag har gjort en presentation i InDesign som jag exporterar som PDF.

Går det att lägga bakgrundsmusik på presentationen som spelas under tiden bildspelet spelas upp?

Om det går, hur gör man?

indesign är i första hand ett layoutverktyg för saker som ska tryckas. Vill du göra presentationer för skärm är det nog smidigare att använda powerpoint eller keynote. Där är jag helt övertygad om att du kan lägga in ljud i dina presentationer.

Tack för svar.

Jo jag jobbar i tryckbranschen så det är därför jag använder InDesign till att göra presentationer. Det är till och med bättre att göra presentationer i än vad powerpoint är.

Men den enda funktionen som jag inte hittar är just musik. Och när jag försöker montera en musikfil så får jag ett felmeddelande.

"Det gick inte att montera den här filen. Det gick inte att hitta något filter för det begärda kommandot"

Någon som vet vad som menas med det?

Det beror på att det filformat du försöker lägga in inte stöds av InDesign.

Kolla här för mer info:

http://help.adobe.com/en_US/indesign/cs/using/WS188C0BC9-4FED-4b4a-BC8C-7E7C6E2BA7E1.html

Janne

Ja fast det är en vanlig mp3 fil som skall stödjas.

Hmmmm får testa igen.

Du kan lägga till ljud i din PDF-fil. I min version finns funktionen under menyn Verktyg > Multimedia > Ljudverktyg.

Du kan lägga till ljud i din PDF-fil. I min version finns funktionen under menyn Verktyg > Multimedia > Ljudverktyg.

Ja det stämmer men då blir det en ful spelruta på den sidan.

Jag är mer ute efter bakgrundsmusik.

Nu fick jag det till att funka.

Det hade för hög bitrate verkar det som. Samplade ner den till 128kbit och då fungerade det bra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...