Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tappat kontakten med Time Machine

bloms

Recommended Posts

Var tvungen att börja om från början med en ren hårddisk. När det var gjort hade jag normal kontakt med Time Machine ™ men vissa program kunde inte flyttas tillbaka. Nu sker fortfarande säkerhetskopieringar men jag kan inte gå in i TM för återflyttning av dokument etc. TM syns som vanligt i Finder och jag kan den vägen se t.ex. programmen men inte göra mer. Jag använder Snow Leopard.

Någon som någon idé vad det kan bero på?

Ytterligare ett problem: Jag hade iWork 09 installerat men när jag nu går in på appstore så står det att programmen fordrar OS 10.7. Hur ska jag kunna få tillbaka dessa. När TM fungerade så Återställde jag dess program - trodde jag - ikonerna fanns men de startade inte.

Du kan inte via flyttassistenten (ligger i mappen program -> verktygsprogram) återställa dina program?

Har du tidigare köpt iWorks´09 via App Store så ligger de under filken köp. Vet att Apple uppdaterat versionen på App Store för att stöda iCloud och därmed höjt systemkraven. Vet inte om du kan ladda ner en äldre version om det finns registrerat under köp. Har du köpt iWorks på CD-skiva så får du installera om det den vägen. Men det ska gå att återställa det via TM.

Om du står i programmappen och går in i TM, du kan inte bläddra dig tillbaka där och återställa iWorks?

Tack för svar. Flyttassistenten hittar inte TM så jag kan inte gå den vägen heller tyvärr.

• 3 weeks later...

Går du trådlöst eller via kabel när du försöker återställa via flyttassistenten?

Går du trådlöst eller via kabel när du försöker återställa via flyttassistenten?

Jag använder kabel till internet - om det var det du menade?

Jag använder kabel till internet - om det var det du menade?

Helt obegripligt - nu fungerar det plötsligt!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...