Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Internet från Iphone via Airport Express

healons

Recommended Posts

Jag har letat efter ljus och lykta på nätet men hittar inget som jag förstår om min önskan.

Jag har en Airport Express som är inkopplad till stereon samt till skrivaren.

Däremot har jag dock inget "riktigt" internet utan använder bara min Iphone som internetdelare.

Fråga:

Kan jag på något sätt dela Iphonens internet via WiFi till AE som sedan skickar ut det till alla datorer?

På så sätt kan jag skriva ut, lyssna på musik samt surfa på husets alla datorer via min Iphone + AE

Som det är nu måste jag byta till AE om jag vill skriva ut/lyssna på musik men om jag ska ut på nätet måste jag byta WiFi till Iphonens alternativt koppla in USB-sladd...

Men jag vet inte om AE kan läsa Iphonens WiFi och hur i h****lsike man ställer in den!

Tacksam för era synpunkter!

Alternativt om det hade funkat att använda internet via Bluetooth från Iphone samtidigt som jag är uppkopplad till AE via wifi

Men om jag är uppkopplad på AE via WiFi utan internet vill inte datorn surfa på Bluetooth-inställningen!

Alternativt om det hade funkat att använda internet via Bluetooth från Iphone samtidigt som jag är uppkopplad till AE via wifi

Men om jag är uppkopplad på AE via WiFi utan internet vill inte datorn surfa på Bluetooth-inställningen!

Om du går in i Systeminställningar->Nätverk och klickar på lilla kugghjulet och sen ändra tjänsteordning och flyttar upp Blåtand över WiFi.... fungerar det då?

Ah!

Funkar perfekt, någon som har svaret på första frågan?

En gammal PC har inte Bluetooth, ganska drygt att koppla fram och tillbaka mellan iphone och AE när det skall skrivas ut från nätet...

Dessutom har jag ett annat problem, när jag försöker skriva ut från iphone så hittar inte den någon AirPrinter... Men det kanske är nåt annat än skrivaren som är kopplad till AE´n?

En skrivare kopplad till en Airport Extreme gör den inte till en AirPrint. Den funktionen stöder inte Airport Extreme.

Ollie Williams

Kika här angående att skriva ut från iPhone till en skrivare som ej har AirPrint stöd. Har funkat för mig.

http://www.netputing.com/handyprint/

//KJ

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...