Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1 apple-id till 3 enheter?


Kanils

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en ny iPhone 4 till dottern och har sedan tidigare en iPhone 5 och en iPad. När det kom till att lägga till apple-id tänkte jag vara smart och använda mitt apple-id som jag använder till min telefon och till iPaden så att dottern fick ta del av apparna som jag köpt istället för att köpa om dem en gång till. Men såklart resulterade detta i att hon fick allt från min telefon till hennes... Bildström är ju bara att stänga av, men mina kontakter finns nu i hennes telefon och raderar hon dessa så försvinner de från min telefon. Måste jag skaffa ett nytt apple-id till dottern och köpa om alla apparna eller finns det en lösning? Förklara gärna ingående hur man gör i så fall eftersom jag är inte är av den tekniska sorten :blushing:.

Vore så tacksam för ett svar innan jag kanske i onödan köper om alla dessa appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan välja i iTunes att ej synca kontakterna. Sen skall du stänga av i iCload på hennes telefon att det ej syncar där via heller... Där kan du säkert stänga av det mesta så att det du fyller på din telefon ej kommer på hennes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi (jag och 2 döttrar) använder mitt apple id till appstore för våra iphones och paddor men vi har egna separata apple id för iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ dotterns telefon och börja om från början med eget appleID åt henne. Inställningar>Allmänt>Återställ>Radera allt innehåll och inställningar.

när det är klart loggar du in med ditt appleID i appstore och laddar ner de appar som du vill hon skall få.

Logga ut hennes appleID från appstore först. Du växlar ID genom att välja "I blickfånget" längstner i appstore och scrolla ner till botten. Där petar du på hennes ID, loggar ut och sen loggar in med ditt. När du gjort det kan växla tillbaka till hennes ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...