Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook: Återställning utan original-cd?

Ibik

Recommended Posts

jag vill återsrälla min macbook pro 15 tum men har inte kvar orginal cd. Däremot har jag en extra snow leopard cd och en orginal ud från en macbook pro 13 tum. Kan jag ändå använda dem?

Skivan från 13" datorn kan du inte använda.

Är extraskivan en retail version, vit kartong med Snöleoparden på? Version 10.6 eller 10.6.3?

Vad är det för årsmodell på datorn?

ja det är an orginal inpackad cd med version 10.6.3.

darton är från late 2008

datorn har redan lion, kommer det ändå funka med en snow leopard skiva?

Ja det kommer fungera. Lämpligast partionerar du om hårddisken för att bli av med recoverypartionen.

Vill du dock köra vidare på Lion så starta datorn från recovery-partionen cmd+r nedtryckta vid uppstart.

Formatera disken i skivverktyget och välj installera om Lion

okej det var mycket information på en gång. Vad måste jag göra om jag vill ha kvar lion?

okej det var mycket information på en gång. Vad måste jag göra om jag vill ha kvar lion?

Kunde väl inte bli mycket klarare?

1. Anslut nätverkskabel

2. Starta datorn med cmd+r nedtryckta (håll inne länge) alternativt håll inne alt när du startar datorn och välj recovery hd

3. Starta skivverktyget, markera Macintosh HD eller vad du nu döpt din systempartion till. Välj Radera, döp partionen och klicka på Radera. Avsluta skivverktyget.

4. Välj installera om Lion, du uppmanas fylla i ett apple-id som du köpt Lion med. Lion laddas hem och installeras.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...