Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tappar Wi-Fi

Sandra87

Recommended Posts

Min Mac tappar sedan en vecka tillbaka mitt wi-fi nätverk. Håller kopplingen i ca 1-5 minuter och sedan får jag välja nätverk igen och så håller det på (sitter ca 2-3m från routern). Detta började för en vecka sedan och innan dess har nätverket fungerat klanderfritt.

Tacksam för tips om hur jag löser detta då det går mig på nerverna

Mvh

Sandra

Om du skapar ett nytt användarkonto på din dator, uppstår samma problem även med detta?

Vad är det för dator det rör sig om? Vilket operativsystem kör du? Samma problem om du kopplar upp dig mot ett annat trådlöst nät? Har andra datorer samma problem med ditt nät?

Jag har en MacBook Pro från förra året med OSX Mountain Lion. Har bara denna datorn men iPaden och iPhonen funkar. Har inte haft något annat trådlöst att prova med.

Hur skapar jag ett nytt användarkonto?

Systeminställningar->Användare och grupper

Lås upp hänglåset om låst, klicka på pluset, skapa en användare

Logga ut och logga in den nya användaren

Samma fel även med den nya användaren?

Provat att göra ny användare, verkar funka med nätverket då. Dock funkar det om jag är i sovrummet istället för vardagsrummet där routern står.

Det är en 13" sent 2011. köpt på våren 2012. Har inte haft några problem alls tills nu...

• 7 months later...

Jag har exakt samma problem på en MacBook Pro 13" late 2011 med Mac OS 10.9

Har ni någon lösning på detta bekymmer förutom att ändra användare?

Jag har exakt samma problem på en MacBook Pro 13" late 2011 med Mac OS 10.9

Har ni någon lösning på detta bekymmer förutom att ändra användare?

Funkar det med en nya användare så betyder det att felet inte ligger i systemet utan i någon tillägg eller felaktig/korrupt konfiguration/fil på användarkontot.

En bra start kan vara att rensa alla "kända" nätverk från listan under Systeminställningar -> Nätverk -> Avancerat och ansluta från början. Prova även med att ta bort sparade inloggningsnycklar i Nyckelhanteraren (Program -> Verktygsprogram) för ditt nätverk.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...