Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte AirPlay till min MacBook AIR

Helgee

Recommended Posts

Hej!

Jag har en MacBook AIR (mitten 2011) och har precis införskaffat en Apple TV 3. När jag ska aktivera AirPlay på min Mac så fungerar inte detta. Jag går via Systeminställningar -> Bildskärmar men jag kan ej välja Apple TV där eller mirroring. Så vitt jag vet ska MacBook AIR från mitten 2011 fungera tillsammans med Apple TV 3.

Jag har provat att koppla min iPhone mot Apple TV och det fungerar utmärkt. Tilläggas skall att jag har den senaste uppdateringen på såväl min MacBook och Apple TV. Har kikat runt på diverse sajter och guider på internet men hittar ingen lösning.

Programvaran jag har är: Mac OS X Lion 10.7.5

Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Tack på förhand!

Du måste ha Mountain Lion 10.8

Okej, tack. Går det att ladda ner gratis eller måste jag köpa det? Vet du även om min dator klarar av det? Har som sagt en AIR från mitten 2011. Allt original.

Din dator har hårdvaran för att klara Airplay mirroring. Det enda du saknar är MountainLion eller något 3:e partsprogram som kan emulera AirPlay Mirroring.

Ja, du måste köpa MountainLion. 149Kr i AppStore är väl inte mycket att knyssla om?

Köps via App Store, kostar 149:- och din dator har inget problem med systemkraven.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...