Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad har hänt med Dropbox? Fungerar inte längre...

sirlindqvist

Recommended Posts

sirlindqvist

Har en iMac 221,5" Mitten 2011 med ML 10.8.3

Kan inte säga exakt NÄR dropbox slutade att fungera men syncen fungerar inte längre och jag har ingen grön bock i tray-ikonen. Trycker man på tray så står det bara och snurrar "connecting". Har 2 st. konton på datorn och det är likadant på både kontona. Har vart så här iaf en vecka. Har provat att uppdatera till nya versioner utan framgång.. tog senaste 2.1.6 men ingen framgång tyvärr.

Tryck man på sin dropbox folder under trayikonen så kommer man till websidan för sina mappar och allt ser ok ut. Stänger man ner tray och startar upp igen så fungerar det, den syncar och allt men efter säg.. 20 sek så tappar den connecten igen.

Vet inte vad problemet är!!!

sirlindqvist

Verkligen INGEN som vet?

kan inte säga om det kom i samband med att jag uppdaterade till ML 10.8.3.

Har testat ALLT. Provat flera olika versioner.. både stable och beta. 2.0.0, 2.0.2, 2.1.6.

Har lagt in dropbox på en pc hemma och testat samma konto, funkar kalas så det är inte fel på min uppkoppling.

Har även testat en s.k restore som jag läst mig till via Dropbox hemsida... går ut på att tömma alla filer ur en mapp som håller alla inställningar. Då får man sätta upp dropbox från början när man startar det med vilket konto man vill använda osv...ALLT utan lycka. Otalet omstarter är också gjorda.

Som sagt.. stänger man Dropbox och öppnar så är allt OK, grön bock, i ca 20 sekunder och sedan försvinner bocken. Kan tilläggas att om jag lägger till något i en mapp så syncas det (verkar funka i de flesta fall) men som sagt.. gröna bocken är borta och det står bara "Connecting..."

Ingen?

Nej, har aldrig sett detta felet nämnas här tidigare. Onekligen ett udda fel. Finns det inte någon form av support att kontakta hos Dropbox?

Kör själv med OS X 10.8.3 och Dropbox v.1.6.18, dvs det finns nyare versioner, är väl v2.x.x som gäller numera. Men jag har i alla fall inga problem.

sirlindqvist

Hjälpte inte heller...

Testade att installera den nya version som kom idag: 2.0.5 men samma skit.. ger snart upp, detta är otroligt dåligt!!!

• 2 weeks later...

Jag antar att du provat att radera Dropbox fullständigt (inte bara dra till papperskorgen utan verkligen ta bort alla spår) och installera om igen? Prova även att avauktorisera datorn och sedan auktorisera den igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...