Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta till minispelaren istället för Itunes..hur?

real1ty

Recommended Posts

Hej har haft min Macbook Pro nu i ca 4 månader och kan inte vara mer nöjd. Musikskapande flyter på nåt så grymt i Logic :) Dock har jag en fråga...har kunnat göra detta förut men hittar det inte nu någonstans!

När man dubbelklickar på en mp3fil startas ju Itunes. Men det går ju även klicka på Play/Pause på själva mp3fils-ikonen. Jag vill egentligen köra det programmet när jag dubbelklickar på mp3filen. Har för mig att det ska gå att göra, att det öppnas upp i en liten ruta istället för att Itunes med mp3kö staras. Det är isåfall smidigt ifall jag vill bläddra mellan samplingar en åt gången.

/Per

Programmet är den inbyggda förhandsvisningen i OS X. Markera en fil i Finder, tryck på mellanslag för att visa/dölja, du kan även bläddra samtidigt.

Programmet är den inbyggda förhandsvisningen i OS X. Markera en fil i Finder, tryck på mellanslag för att visa/dölja, du kan även bläddra samtidigt.

Aha ok...men går det få den inbyggda förhandsvisningen att öppna som en egen liten spelare när man dubbelklickar på filerna?

Varför måste du dubbelklicka på filerna? Den öppnar som en egen liten spelare när du markerar en mp3 och trycker mellanslag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...