Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dålig batteritid MacBook Pro efter senaste uppdateringen?

NennaP

Recommended Posts

Hej

Har en MacBook Pro som jag köpte sommaren -12, och har varit fantastiskt nöjd hittills.

Dock efter senaste uppdateringen så har batteritiden avsevärt försämrats. Vi snackar att den håller 2-3 timmar ungefär.

Någon mer som känner igen sig? Eller finns det något jag kan göra?

/Nenna

Har du kollat aktivitetskontroll så du inte har någon process/program som belastar processorn hårt?

Glöm inta att ändra för att visa "Alla processer"

Inte vad jag ser. :( Processorn är 92% overksam +-2%...

Och ändå har du en batteritid på under 3 timmar om du kopplar från strömmen nu vid fullt batteri?

Om du håller inne alt knappen när du klickar på batteristatussymbolen i listen överst av skärmen, vad visar den för Skick på batteriet? Något annat än normalt?

Har du blåtand aktiverat? Behöver du blåtand? Behöver du 100% ljusstyrka?

Har du valt att visa "Alla processer" och inte bara "Mina processer" när du kollar Aktivitetskontroll?

• 2 months later...
Johan_angeflo

Hej hakar på denna tråd lite då jag är lite.. ja... missnöjd över batteri tiden på min MBP middle 2010, som fulladdad ligger de nu på en styrka av 5676 mAh, medans ett nytt på nyttbatteri.se ligger på 5200 mAh, kändes ju bara dumt att byta då :S eller ad ska man göra.... vill ju gärna upp igen på dom 6900 mAh som batteriet låg på nytt eller är de ogenomförbart :S ? ju längre batteritid ju bättre :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...