Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med fil = virus?

williamodin

Recommended Posts

williamodin

Hej!

Jag är helt ny här och har därför inte någon superkoll hur det fungerar. Hoppas jag valde rätt del av forumet, annars får moderatorer gärna flytta min tråd.

Jag har ett litet problem med min MacBook Pro som jag köpte för ungefär ett år sedan. Den har fungerat felfritt och gör det fortfarande bortsett från en liten fil som har dykt upp på skrivbordet för någon/några veckor sedan. Filen går inte att ta bort eller flytta på, väldigt irriterande. Undrar därför om någon har en susning om vad det är och vad den innehåller. Den går inte att öppna, flytta eller radera. Har jag fått virus? Hur ska jag få bort den från min dator? Bifogar lite bilder som beskriver problemet närmare.

post-72321-033529300 1364406142_thumb.png

När jag försöker flytta filen till papperskorgen kommer den här rutan upp:

post-72321-007494700 1364406183_thumb.png

Tacksam för svar så snabbt det går.

Med vänlig hälsning, William

Börja med att starta om datorn. Filen kan ju vara "låst" till ngt aktivt program för tillfället.

Prova att kasta den sen.

williamodin

Börja med att starta om datorn. Filen kan ju vara "låst" till ngt aktivt program för tillfället.

Prova att kasta den sen.

Haha, ååh vad jag känner mig dum nu. Filen försvann automatiskt när datorn startades om. Tack för hjälpen!

/William

XLSX indikerar ett Excel-ark enligt senaste Excel-versionen. Alltså ett kalkylblad för Microsoft Excel. Troligen något som du haft öppnat i ett program.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...