Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BBEdit & TextWrangler


xeric

Rekommendera Poster

Kan man inte porta det till Linux? Eller är det proprietär programvara?

 

Det skulle de säkert kunna om de bara ville. Men det är proprietär programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Kan man inte porta det till Linux? Eller är det proprietär programvara?

Ja, exakt... Själva programmet är ju det. Sen har de säkert en del OSS med där också.

 

Kanske detta kan bli något?

 

https://www.darlinghq.org

Har kikat lite på den tidigare. Verkar ha gått i stå, men man kan ju hoppas det gör klart det någon gång. Just nu är det som det står:

 

“At this point, does not yet run macOS application with a GUI.”

 

Finns nåt annat prgram med som simulerar “mach”, men jag kommer inte ihåg vad det heter, och det var också väldigt experimentellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Det är lika bra att TW läggs ned eftersom den har blivit instabil samtidigt med att den har blivit komplexare. De äldre versionerna fungerar bra när de hårdkörs under lång tid från AppleScript - men den senaste versionen kraschade av och till.

 

Jag får hoppas att BBEdit är en fullgod ersättare (fast trist att behöva modifiera en mängd AppleScript).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lika bra att TW läggs ned eftersom den har blivit instabil samtidigt med att den har blivit komplexare. De äldre versionerna fungerar bra när de hårdkörs under lång tid från AppleScript - men den senaste versionen kraschade av och till.

 

Jag får hoppas att BBEdit är en fullgod ersättare (fast trist att behöva modifiera en mängd AppleScript).

Nja, nedlagd är den ju inte egentligen, utan det är samma produkt idag - där BBEdit är köpvarianten och gratisvarianten är gamla TW. Innan sammanslagningen var det i stort sett samma program sånär som på projekthanteringen i BBEdit. Är väl snarare så att TW har fått mer funktioner nu med samma slagningen än innan. :yeahbaby:

Och de har samma upplägg i resursfoldrarna, så du kan bara kopiera över dina skript till BBEdit så funkar de där med. Har gjort så själv med en del annat. Man tar ner en, och kopierar över till andra - så har man det i båda.

 

AppleScrippt menyn har jag i BBEdit (10.5) med:

post-64246-0-91673500-1511907748.png

 

Nästan samma foldrar i BBEdit som i TW:

post-64246-0-17975000-1511907781_thumb.png

 

Men du kan ju alltid ha kvar sista versionen av TW om du vill/behöver. Eller ta ner den igen. »»» Man “måste” inte ta bort den. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...