Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BBEdit & TextWrangler


xeric

Rekommendera Poster

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar
  • 2 weeks later...

"Ponies"? :huh:

Det är något skämt som överlevt sig självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kom en liten uppdateringa idag: https://twitter.com/bbedit/status/504323102235721729
Verkar inte vara så mkt gjort, mer än nåt med signeringen, och 10.9.5+. Som det står i uppdateringstexten: “...is a focused update which implements a change necessary for compatibility with future OS releases.”


- - -

TextWrangler :: 4.5.10, i

BBEdit :: 10.5.12, i

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Om man anv OS X 10.10 och man upplever att BBEdit krånglar lite, så kan man prova en ny beta.

Fixes
-----

* This build works around a bug introduced in OS X 10.10 which causes
the application to crash when using the file chooser dialog
box (for
opening documents, choosing directories for various
purposes, etc).


https://groups.google.com/forum/#!msg/bbedit/oXFwRAyrKVk/4Vwet1Om-20J

BBEdit-10.5.13_3393.dmg



:excl: Tänk på att det bara är en beta, och den första betan av nästa version. Dvs, har man de problem de beskriver där, kan man lika gärna få mer/andra problem och buggar. Med det sagt... BBEdit's betaversioner brukar vara riktigt stabila. :crossfingers: (Glöm inte att göra backup)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

TextWrangler :: 4.5.11, i
BBEdit :: 10.5.13, i

:yeahbaby:

- - -

Inget nytt i versionerna, bara förberedande för kommande OS X versioner (10.10+)

Additions

  • This release consists entirely of a change for compatibility with future OS releases, and contains no new features.
Fixes
  • Worked around a crash which would occur when using the file panels on OS X 10.10. (Radar 18008831)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, ÅÅÅÅ, så fånigt. Jag uppdaterar igen och får då nästa ruta... :irriteradtjej:

 

post-28798-0-18956000-1413447537_thumb.png

 

(Bättre således att ladda ned senaste från hemsidan direkt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, ÅÅÅÅ, så fånigt. Jag uppdaterar igen och får då nästa ruta... :irriteradtjej:

 

attachicon.giftextwrangler2.png

 

(Bättre således att ladda ned senaste från hemsidan direkt)

Ja, den uppdateringen har nog inte kommit till AppStore än... Bara från deras sida.

 

Och man skall (kan med fördel) använda den versionen framför AS. Bl a eftersom de extraprogram man kan installera inte går att göra med AS-versionen. Har med AS regler att göra.

 

Man kan inte uppdatera en AS-version med en från Barebones sida, och vice versa. F ö är det samma program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har bara laddat ned från hemsidan, grejen var att den inbyggda uppdateraren inte kunde hoppa från version .9 till .11 direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har bara laddat ned från hemsidan, grejen var att den inbyggda uppdateraren inte kunde hoppa från version .9 till .11 direkt.

Aah... då är jag med. :yeahbaby:

Det viktigaste var ju att det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det menar du inte?

Jo... :ThumbsUp:

 

- - -

 

Slänger i den igen eftersom det försvann en bit upp:

 


 

TextWrangler :: 4.5.11, i

BBEdit :: 10.5.13, i

 

:yeahbaby:

 

- - -

 

Inget nytt i versionerna, bara förberedande för kommande OS X versioner (10.10+)

 

Additions

  • This release consists entirely of a change for compatibility with future OS releases, and contains no new features.
Fixes
  • Worked around a crash which would occur when using the file panels on OS X 10.10. (Radar 18008831)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BBEdit 11

http://www.barebones.com/products/bbedit/
Info: http://www.barebones.com/support/bbedit/arch_bbedit11.html
Priser: https://groups.google.com/forum/#!msg/bbedit/qI-N0FCtTJQ/JGap4FUJ_oQJ

Samma som innan $49,99
Gratis uppdatering om man köpte efter Maj i år, och $29,99 om man har BBEdit 10.

Noterar att de lämnar AppStore:
“BBEdit 11 will not be in the Mac App Store. If you purchased a previous version of BBEdit in the Mac App Store, you are eligible for the discounted upgrade pricing. ”

..vilket är bra på ett sätt. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Har inte uppdaterat här på länge ser jag... I a f så kom det ett meddelande/utskick idag från Barebones ang TextWrangler.

What's ahead for TextWrangler

Dear TextWrangler customer:

We are writing to let you know what's ahead for TextWrangler and how it will eventually affect you.

// ... //

http://us11.campaign-archive1.com/?u=d7ffaa16f302eaf61e416e389&id=5c0940cf9b


- - -

Fr o m i somras då BBEdit 11.6 släpptes så är den helt gratis/fri, och ersätter TW framöver. Allt som finns i TW finns ju där + lite till. Så, 2 program i ett. Man betalar för att låsa upp fler funktioner, mer el mindre. Så gratisversionen av BBEdit blir den nya TextWrangler.

En bra lösning på ett sätt. :yeahbaby: Men själv tycker jag att det är lite synd eftersom jag använder båda, till lite olika saker.

Kan nog vara bra att ta ner en TextWrangler innan den försvinner. Senaste uppdateringen kom i September 2016.

- - -

Bare Bones Software | TextWrangler Downloads

- - -

Och glöm inte att för att kunna nyttja BBEdit/TextWrangler fullt ut... Använd deras sida för att ladda ner/köpa programmen - och inte via App Store, vars versioner har begränsningar (p g a 's regleringar).


Fr o m BBEdit 11 finns den bara på deras sida: Mac App Store FAQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macworld skriver om det nu. För egen del laddade jag ned samtliga versioner för eventuellt framtida bruk.

Ja, det är alltid bra att ha. :yeahbaby: Även om man har BBEdit, så har det varit bra att ha TextWrangler med, att kunna ha till lite olika saker.

 

Tänk om BBEdit ändå fanns till Linux. Är det programmet man saknar mest där. Finns många bra textredigerare, men inte som det. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är alltid bra att ha. :yeahbaby: Även om man har BBEdit, så har det varit bra att ha TextWrangler med, att kunna ha till lite olika saker.

 

Tänk om BBEdit ändå fanns till Linux. Är det programmet man saknar mest där. Finns många bra textredigerare, men inte som det. -_-

Kan man inte porta det till Linux? Eller är det proprietär programvara?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...