Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone 5 i Hongkong

larslucidor

Recommended Posts

larslucidor

Man verkar kunna spara en hacka på olåst iPhone i Hongkong. Är det problemfritt med den i Sverige ?

Ifall du verkligen får tag på en äkta iPhone så finns det inga tekniska problem, bara praktiska.

Fast du får problem med garantin och så är momsen i vanlig ordning 25%.

Och så kanske den är låst till en operatör.

Mycket att tänka på alltså...

larslucidor

Det blev ett köp på Apple Store. Telefonen är definitivt äkta, ca 1500 kr billigare än i Sverige, utan bindning. Det enda lilla frågetecknet är garantin - försäljaren trodde inte det var världsgaranti, utan enbart bortre Asien.

Jupp, vid garantiproblem så måste du skicka den till Hong Kong.

I Hong Kong 5875:- inklusive moms och i Sverige 5995:- inklusive moms, inte direkt stor skillnad...

vikengunnar

I Hong Kong 5875:- inklusive moms och i Sverige 5995:- inklusive moms, inte direkt stor skillnad...

5588HKD blir ju 4700SEK iom att 1HKD 0 0,84SEK...

å

i HongKong är det ingen VAT alls

så visst blir det lite skillnad - å är man ändå i Hong Kong så...

(ovannämda exempel på en 16GB)

Den svenska momsen som väl ska betalas när du tar hem telefonen till Sverige gör väl priset ungefär som jag skrev ovan?

Handen på hjärtat, hur många betalar momsen när man tagit hem telefonen?

Handen på hjärtat, hur många betalar momsen när man tagit hem telefonen?

Alla som inte vill bli en brottsling.

Då känner jag väldigt många brottslingar. Har du aldrig kört 80 på 70-väg? 120 på 110-väg? Per definition är de flesta redan brottslingar, så nej, jag gissar på fler än de som "inte vill bli en brottsling". Vet inte en enda som betalar tull för saker de beställt från utlandet (förutom du då kanske). De flesta tänker förmodligen inte ens på det.

Då känner jag väldigt många brottslingar. Har du aldrig kört 80 på 70-väg? 120 på 110-väg? Per definition är de flesta redan brottslingar, så nej, jag gissar på fler än de som "inte vill bli en brottsling". Vet inte en enda som betalar tull för saker de beställt från utlandet (förutom du då kanske). De flesta tänker förmodligen inte ens på det.

Håller med. De kollar sällan privatpersoner i tullen ändå. Skulle aldrig få för mig att deklarera ngt jag köpt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...