Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Återställa MacBook air

David.thomsson

Recommended Posts

David.thomsson

Jag har vääldigt mycket skit på min Mac. Det skulle vara otroligt skönt att återställa den o få bort allt skit, få den som ny. Finns det något "enkelt" sätt att göra det på? Finns det som på iPhone en "återtställ" knapp? Vill återställa den så den blir så som den var när jag fick den.

1. Tryck cmd + R när du startar datorn. R = recovery.

2. Formatera lagringsminnet med hjälp av Skivverktyg som finns i Recovery-läget. (välj Mac OS X extended HFS+ journalförd)

3. Installera om Mac OS X, alternativet finns i Recovery-läget. Mac OS X kommer att hämtas från internet, hur lång tid detta tar beror på din internetuppkoppling. Obs du behöver vara ansluten till internet för detta - ej via mobilt bredband utan fast lina eller wifi.

David.thomsson

Jag kanske är efter men med lagringminnet menar du då en usb sticka?

1. Tryck cmd + R när du startar datorn. R = recovery.

2. Formatera lagringsminnet med hjälp av Skivverktyg som finns i Recovery-läget. (välj Mac OS X extended HFS+ journalförd)

3. Installera om Mac OS X, alternativet finns i Recovery-läget. Mac OS X kommer att hämtas från internet, hur lång tid detta tar beror på din internetuppkoppling. Obs du behöver vara ansluten till internet för detta - ej via mobilt bredband utan fast lina eller wifi.

Jag kanske är efter men med lagringminnet menar du då en usb sticka?

Hårddisken, Macintosh HD eller vad den nu kan tänkas heta.

Ahaa, inte svårare än så? Om något nu skulle hända skulle man kunna lämna in den till Apple?

Återställa datorn är ju ingen garantiåtgärd så det lär du få betala för om du söker hjälp av en Service Provider.

Har du Apple Care eller datorn är yngre än 90 dagar så får du kostnadsfri telefonsupport direkt av Apple. 0771-199519

Råkar du sabba återställningspartionen så kan du starta den från internet med cmd+alt+r nedtryckta när du startar datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...