Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X - en tidsmaskin


macs

Rekommendera Poster

Jag har inte spakat en Windows dator på 5 år, behövde köra ett Windows program i Parallels, fick en resa tillbaka i tiden.

Först krävde Windows jag skulle installera något obskyrt för att programmet skulle kunna starta.

7 (sju!!) krascher av installationen senare var det installerat.

Sen återigen starta programmet (Windows hade glömt jag ville starta det), blåskärm.

Suck.

Kollade i loggen, sökte på webben efter felets id.

Installerade java uppdatering.

18 minuter efter jag initialt tänkte mig köra programmet var det up-an-running.

Suck :-(

Jag hade glömt hur märkvärdigt omständigt det är att använda Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en laptop för att ha något som kan serva övriga datorer (macar) i hushållet med nedladdat material. Den kom installerad med Windows 7, ett OS jag på förhand hade en god bild av. Men det dröjde inte länge förrän den segade ner och gjorde upplevelsen mindre angenäm. Att systemspråket var japanska och inte gick att ändra (lol) samt att mycken bloatad programvara kördes i bakgrunden avgjorde saken: Ubuntu åkte in istället -- Windows sket jag i att ens köra på minimal partition. Det åkte ut, för gott.

 

Nu går allt som en dans. Otroligt vad Linux gått om Windows sedan jag sist provade open source, som var nånstans i slutet av 90-talet. Ett tips alltså till er PC-nissar som fortfarande kör Windows är att blicka ut över Linux-horisonten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...