Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på övervakningskamera?


flaggdagar

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag behöver en trådlös bevakningskamera som är kompatibel med min Mac och jag vill kunna spela in till min hårddisk.

Jag köpte en D-Link DCS-932L som jag flick att funka förutom att medföljande inspelningsprogram (D View nånting) bara funkar för PC.

 

Alt 1) Du rekommenderar mig en annan bra kamera där allt finns med. (Inte proffs utan för ca 1000:-)

 

Alt 7) Du rekommenderar ett enkelt inspelningsprogram som (även) en idiot förstår.

 

Tusen tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Eftersom man kan komma åt kameran via webläsaren (»»), så borde man kunna spela in med vilket program som helst därman kan öppna en ström. T ex QT el VLC.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På App Store finns D-Link Camera Viewer 2 för 22:-.

Stöd för din kamera.

Funkar inte det?

Har inte kollat om det finns inspelningsfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kamera: AXIS M1011-W

Inspelarprogram: iCamSource

 

Axis är bra grejer såvitt jag vet. Men iCamSource verkar bara finnas för iOS och Android. Finns det något dylikt program för OS X?

 

Svarar själv: https://itunes.apple.com/se/app/axis-camera-viewer/id448379206?mt=12

 

Vet dock inte om det är bra eller dåligt...

 

 

Har du den själv? Hur är mörkerprestandan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Axis är bra grejer såvitt jag vet. Men iCamSource verkar bara finnas för iOS och Android. Finns det något dylikt program för OS X?

 

Svarar själv: https://itunes.apple.com/se/app/axis-camera-viewer/id448379206?mt=12

 

Vet dock inte om det är bra eller dåligt...

 

 

Har du den själv? Hur är mörkerprestandan?

iCamSource är för OS X. Gratis och jag kör den på en Mac Mini och spar bilder till Dropbox. Borde kunna hantera din kamera också. iOS-appen heter iCam, kostar en liten slant, och gör att du kan titta live på det som iCamSource tar emot och se de bilder som iCamSource har sparat.

 

Jag har tre Axiskameror. Den har ingen IR-lampa och mörkerseendet är inget vidare man med rörelsekänslig utebelysning som tänder upp så går det ändå att se om det rör sig i området

 

Här hittar du iCamSource för OS X:

http://skjm.com/icam/support.php

 

Sen finns det även iCamSource Mobile för att använda iPrylars kamera men den har jag inte provat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Burnin Sven

En vanlig webcamera och streama gratis live till någon sida som vaughnlive.tv eller liknande som också lagrar sändningarna. På vaughnlive så ligger iofs filerna inte kvar så länge men dom ska gå att ladda hem. På så sätt kan man även övervaka från vilken dator som helst och vissa sidor har även så att man kan göra sin sändning privat.

 

Man kan även streama live från en smartphone som iphone eller android till sidor som veetle.com. Appar finns på nätet kolla appstore eller liknande för android. Ska gå att göra det privat där också samt att det lagras på deras server som i exemplet ovan.

 

Fördelen med det här är att bildkvalite´n faktiskt blir bra vilket jag inte tror att det blir med nätverkskameror om dom inte kostar en bra slant.

 

Nackdelen är att det behövs bra ljus då webkameror eller nallar sällan presterar så bra utan bra ljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...