Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exportera film


tmm

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått problem med att exportera film med quicktime Imovie stängs ner efter ett tag. Det har fungerat perfekt tidigare att spara till usb-sticka ,flash, extern hårddisk och Mac. Exporterade en trailer, gick bra.

Då kommer frågan, kan filmen vara för stor, den är på 47 min, var kan man se hur stor filmen är i GB innan man har exporterat den. Har försökt spara den på 32 gb sticka och till

ex hårddisk med 173GB ledigt.

 

TMM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är stickan/disken formaterad? FAT32 klarar bara filer upp till 4GB.

 

Jag tror inte att man kan se storleken innan exporten är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Format på stickan är MS-DOS FAT 32, och har just nu sparat ner en film på 20 min a' 3 GB på samma sticka. Kan 40 min vara för lång film?

I så fall kan det finnas något knep att dela filmen på mitten i projektbiblioteket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Format på stickan är MS-DOS FAT 32, och har just nu sparat ner en film på 20 min a' 3 GB på samma sticka. Kan 40 min vara för lång film?

I så fall kan det finnas något knep att dela filmen på mitten i projektbiblioteket

Formatera om den i ett annat format istället. T ex "ExFat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatera om den i ett annat format istället. T ex "ExFat".

 

Precis.

Men glöm då inte att alla nuvarande filer försvinner vid formateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är helt mystiskt, jag kan ju inte exportera den någonstans, har exporterat andra filmer till samma sticka som har varit kortare , så det kan ju knappast vara nåt fel på stickan. Senast kopplade jag bort alla kablar

från datorn, tänkte kanske att det fanns nån enhet som blockerade, men icke. Försökte sedan att exportera den till hårddisken men stängdes oväntat av efter några timmar, med ett felmeddelande med massor av text som säger att det skickas till Apple.

 

Tmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag har stött på exakt samma problem som du.

Försöker att exportera min film som bara är 5 min lång.

Den bearbetar hela vägen och efter 12 min, precis när det sista skall göras så släcks Imovie ner och en felruta kommer upp.

 

Har försökt att exportera den i olika storlekar men samma sak händer hela tiden!?

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Miami förra veckan, fick reda på att filmer över 4 GB orkar den inte med att spara ner.

Men har du en film på bara 5 min så är de ju inte de problemet heller.

Är det en Imac du har, hur gammal är datorn, min är Imac 2011, hur mycket film har du exporterat totalt.

Det finns inte många inlägg om film, kanske inte många som sysslar film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Miami förra veckan, fick reda på att filmer över 4 GB orkar den inte med att spara ner.

Det stämmer ENDAST om du exporterar till en disk/USB-minne som är formaterad FAT32. Detta är en begränsning i FAT32, inte i Macen. Och den begränsningen gäller alla typer av filen, inte bara videofiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ligger då problemet att vi inte ens kan exportera den till hårddisken, kan nämligen spara andra kortare filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även kollat sådana bagatellsaker som att inte det är några skärminstälningar eller väntelägen som är inblandade.

Jag postade i en annan tråd också om samma sak där jag lade med mitt felmeddelande. Men jag kan själv inte läsa av det, finns det någon som kan : )?

Något förslag var att jag hade för lite utrymme på hårddisken men eftersom du har 170 gig ledigt, det är mer än hela min dator så kan det ju inte vara det, hmmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har även kollat sådana bagatellsaker som att inte det är några skärminstälningar eller väntelägen som är inblandade.

Jag postade i en annan tråd också om samma sak där jag lade med mitt felmeddelande. Men jag kan själv inte läsa av det, finns det någon som kan : )?

Något förslag var att jag hade för lite utrymme på hårddisken men eftersom du har 170 gig ledigt, det är mer än hela min dator så kan det ju inte vara det, hmmm...

Hej!

 

Så börjar sommaren ta slut och man får krypa in framför Imacen igen. Har hittat lösningen på mitt exportproblem , man kan inte spara ner mer än 4gb film någonstans. Men tar man och

spara den i t.ex 720hd går det perfekt, bara den inte överstiger 4GB Någon kvalitetsförsämring är knappt märkbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...