Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem - Magsafe 2, rMBP


pajj

Rekommendera Poster

Morsning korsning!

 

Ibland när kopplar in laddaren på min MacBook Pro Retina 13" (Late 2012), vägrar det att ladda. Inga lampor tänds på själva kontakten och batteristatus högst upp till höger på skärmen visar att den fortfarande använder batteriet som strömkälla. |(nu precis när jag tittade på ikonerna högst upp till höger så var de inte i retina-upplösning, detta löste jag dock genom att ändra upplösning och sedan ändra tillbaka. hmm, konstigt...)| Hur som helst, problemet brukar lösas genom att vrida magsafe-kontakten ett halvt varv (annars startar den aldrig att ladda, hur många gånger man än kopplar in och ut, eller ger den tid).

 

Jag undrar om det är någon annan som har upplevt samma problem. Kan det vara något fel på min dator/Magsafe 2, eller rent ut sagt bara en bugg i Mountain Lion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är stiften i laddkontakten hela och fina och fjädrar som de ska?

 

Jadå, stiften ser ut precis som de ska. Jag kan tillägga att kontakten fungerar vilket håll man än sätter i den (bortsett från när den inte vill fungera då alltså). Jag vill även tillägga att datorn är två veckor gammal och problemet uppstår ca 1/6 av gångerna jag vill ladda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill även tillägga att datorn är två veckor gammal och problemet uppstår ca 1/6 av gångerna jag vill ladda.

 

Gå tillbaks med den och förklara problemet. Så ska det inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte datorn via Apple Store online. Är det någon som vet om man kan vända sig till Apple Store i Malmö, är de sammanlänkade på så sätt att de tar hand om online-store's ärenden?

Inte så kul att skicka iväg datorn dock! Felet är nog ganska svårt att demonstrera i butik, då det inträffar slumpmässigt och kommer förmodligen aldrig bli accepterat av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan antingen skicka in den eller vända dig till vilken auktoriserad återförsäljare som helst. Ta en (tydlig) närbild på när kontakten sitter i, men inte lyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamerade nyligen en som var 1,5 år gammal för samma problem. Berodde på glapp inne i "laddaren".

Den betedde sig på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem som kommer och går. Fungerar ibland och annars inte. Att vända på kontakten ett halvt varv verkar fungera som lösning.

Beskrivningen ovan om glapp i "laddaren", är det enheten som stoppas i vägguttaget som avses? Det vore ju trevligt om det bara handlar om att få den prytteln utbytt och att inte datorn behöver bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte datorn via Apple Store online. Är det någon som vet om man kan vända sig till Apple Store i Malmö, är de sammanlänkade på så sätt att de tar hand om online-store's ärenden?

Inte så kul att skicka iväg datorn dock! Felet är nog ganska svårt att demonstrera i butik, då det inträffar slumpmässigt och kommer förmodligen aldrig bli accepterat av Apple.

 

Ja, Apple store (Malmö/Sthlm) "är" Apple personifierat. Apple Premium Resellers (APR) har avtal med Apple att också vara Apples ansikte utåt och sköta deras serviceärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...