Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tipsa gärna om bra skrivare för Mac


appe

Rekommendera Poster

Det är ofta värt att betala lite extra för en nätverksansluten skrivare om du har den möjligheten. Brukar fungera stabilare än USB-anslutna är min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara som en sidenote, jag har haft en Lexmark som gick i havet (eller åtminstone till elektronikskrot) efter mindre än ett år för ett drygt år sedan, trots att det fanns garanti kvar på den. Sämsta skräp jag ägt som aldrig ville fungera, som inte drog papper och som klabbade precis hela tiden varje gång jag försökte skriva ut. Aldrig mer en Lexmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

Då jag behöver fax, kopiator och skrivare tänkte jag köpa en multifunktionssskrivare.

 

Står i valet och kvalet mellan SAMSUNG SL-C460FW COLOUR LASER MFP och HP LaserJet Pro 200 Color MFP M276nw.

HP:n kostar 2 990:- på Dustin och är 800-1000:- (f n 200:- rabatt på HP) dyrare än Samsungen för 1 990:-, men lär vara mycket enkel att installera.

 

Samsungen tycks vara svårare att installera, men är nättare och väger enligt Dustin 9,85 kg (behändigt och bra för retur/service) mot HP:ns 23,6 kg.

 

Jag skriver inte ut så mycket (och undviker bläckpatroner som torkar), så variationer i tonerpriser kanske inte spelar så stor roll.

 

Jag har läst recensioner, men vore tacksam om forumit/er delar med sig av erfarenheter och/eller kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en sån HP på kontoret och den funkar bra. Kollegan är mycket nöjd med färgkvaliteten också (det är han som är experten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en sån HP på kontoret och den funkar bra. Kollegan är mycket nöjd med färgkvaliteten också (det är han som är experten).

Intressant, tack. HP:n har fått positiva recensioner, bortsett från klent tilltaget pappersmagasin bland annat. Finns det också någon på forumet som hört något om Samsungen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste just på Samsungs hemsida att vikten är 13.98 kg på deras skrivare (Dustin uppgav 9,85 kg). Skillnaden mot HP:n är ändå stor, nästan 10 kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...