Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Externt tangentbord och mus slutade fungera! Ger felaktiga svar


joppe_13

Rekommendera Poster

Hej skulle vara OERHÖRT tacksam om någon kan hjälp mig.

 

Har en Macbook pro Retina 13" late2012 sedan i julas, till den har jag ett sladd tangentbord(PC variant) samt en sladd mus i kopplade.

igår satt jag o skrev på word då plötsligt när jag tryckte på en tangent kom dagens datum upp i stället för den bokstav jag ville ha när jag tryckte backsteg(på tangentbordet) fungerade det inte att ta bort det,

så jag försökte stänga ner men när jag tryckte vänster klick på X et för att stänga ner Word var det som att jag hade tryckt höger klick om ni förstår och så testade jag o högerklicka för att se att det kanske blivit motsatt effekt bara men den var som vanligt(högerklick) jag lyckades öppna internet i (google Chrome) och tänkte söka efter fel men då fungerade bara vissa knappar och att göra backsteg fungerade heller inte så jag stängde av datorn genom att hålla inne ström knappen, o startade om men problemet kvarstår..samtidigt som att det göt inte att scrolla ned åt med usen utan då scrollar den bara åt sidan.

 

någon som vet om man kan återställa tangentbords inställningar eller felsöka eller måste jag återställa(suck) hela datorn från fabriksinställningar?

Snälla Hjälp är i desperat behov :/

är tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...