Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funderingar kring HP Photosmart B210a


Pocahontas

Rekommendera Poster

Har haft min HP Photosmart B210a ett bra tag, och av och till krånglar det med utskrifterna.

Varit uppe och läst allt om felsökning och installationen kring denna maskinen..men finner inte svaret..

 

 

Min fråga är om jag ska ha både USB och trådlöst installerat samtidigt på min stationära iMac som är förbunden med skrivaren meddelst USB för att kunna skanna.

(Som bekant går det ju inte att skanna trådlöst.)

Av nån outgrundlig anledning installerade jag både trådlöst och med USB.. :stjarnsmall:

 

 

Kanske är det det som är förvirrande för datorn och som gör att skrivaren vägrar att skriva ut ibland..

Står att den väntar på att skrivaren ska bli ledig, trots att det inte finns nån kö.

 

post-113-006527100 1361618992_thumb.jpg

 

Borde väl räcka att jag enbart låter iMacen ha USB-anslutning..

 

Min iMac är ansluten via Ethernetkabel till modem/routern ( D-link DWR-923)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte alls har något med dina problem att göra, men ifall du har nytta av informationen:

 

I början hade jag en HP Color LaserJet CP1515n kopplad till min iMac (då med Mac OS X 10.7.x) med USB-kabel. Det strulade till ibland. Jag kunde också ibland (typ i ett fall av 20) få märkliga krasher av slumpvisa program på min iMac när jag skrivaren var aktiv. Mina problem försvann när jag bytte från USB-kabel och lät skrivaren sitta på ethernet istället. Det verkar som att det är något som inte fungerade så bra med USB-kopplad HP-skrivare...

 

Senare upptäckte jag sporadiska bitfel på RAM-minnet. Jag har inte testat med USB-kabel till skrivaren igen efter att jag bytte RAM-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan scanna trådlöst med min HP Officejet 6500A Plus. Bildinsamling hittar den.

Men antar att det kanske är från modell till modell om det går att scanna över nätverket eller inte.

I ditt fall borde det räcka med USB-anslutning. Övriga datorer kanske klarar sig med enbart utskrifter över nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan scanna trådlöst med min HP Officejet 6500A Plus. Bildinsamling hittar den.

Men antar att det kanske är från modell till modell om det går att scanna över nätverket eller inte.

I ditt fall borde det räcka med USB-anslutning. Övriga datorer kanske klarar sig med enbart utskrifter över nätverket?

 

 

Ska radera den trådlösa installationen och se om jag löser problemet..

Är ju relativt enkelt att lägga tillbaka det igen om det skulle behövas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg om jag har en B210a eller b, men det går att skanna via bildinsamling. HP Scan har funkat tidigare, men går nu inte ens att starta. Antagligen någon uppdatering av Mac OS som strulade till det. Mitt problem just nu är att kvaliteten på skanningen genom bildinsamling är under all kritik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat om det finns någon FirmWare uppdatering för skrivaren?

 

Yes, fanns inga tillgängliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...