Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ändrar man Apple-ID i iPhone4?


Clofqvist
 Share

Rekommendera Poster

Hej !Jag har köpt ut min Iphone4 från min tidigare arbetsgivare. Det innebär att jag nu har 2 apple-ID som båda alltid varit kopplade till mitt privata kontokort. Jag vet att jag inte kan sammanföra dem utan får leva med 2 apple-ID. Jag bytte namn och e-postadress på det ID som tillhörde min e-postadress till min tidigare arbetsgivare. Funkade fint. MEN.. Några av mina inköpta appar frågar fortfarande efter lösenord till mitt gamla apple-id när jag ska uppdatera dem och har inte reagerat på att jag namnändrat mitt apple-ID. På Itunes på datorn frågar den också efter mitt gamla ID men där jag åtminstone ändra manuellt varje gång och ange lösenord. Det fungerar ju inte på telefonen. Jag har förgäves letat efter en lösning. Hoppas att detta forum har en lösning på detta problem.Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att avinstallera apparna (via iTunes på Macen) och sedan lägga in dem igen från "rätt" Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att avinstallera apparna (via iTunes på Macen) och sedan lägga in dem igen från "rätt" Apple-ID.

 

 

Tack för tipset ! Tog bort aktuella appar från Itunes i datorn och installerade dem sedan igen på Iphonen. Tyvärr ingen ändring -samma problem igen. Får väl köpa dem igen under rätt Apple-ID om det inte finns andra idéer hur mitt gamla Apple-Id kan fås att byta namn./ Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl köpa dem igen under rätt Apple-ID om det inte finns andra idéer hur mitt gamla Apple-Id kan fås att byta namn./ Christer

 

Det ver ju det som Telly81 skrev. Ladda ner dom med 'rätt' Apple-ID. Dvs inte det som du hade apparna på tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

När man återinstallerar går det inte med många mappar eftersom de gamla versionerna som går installera på iphone4 osv ej ligger kvar på servern. Man har fått för sig att de skulle vara osäkra osv. Skitprat. Det handlar om pengar säger jag. Jag får inte använda min gamla iphone4 som jag köpt MASSOR av fysiska tillbehör till. Nu stängdes appen till min kontantkorts-app ner. Man kräver uppdatering som ej går utföra på senare än iOS 10 och det går bara köra iOS 8 eller 9 på iPhone 4. Iaf ej 10. På macen har privatfixare som dosdude osv fixat så man kan installera mojave eller sierra på enligt apple för gamla manar. Funkar kanon. Men ja... jag köper förstås ingen ny mac. Varför då? Ja jag behöver inte nån ny egentligen. Dessutom är de nya inte så flexibla och man har tagit bort 17" versionen på datorn. Snacka om att skjuta sig i foten. Bla bla bla , jag kan skriva i timmar om det här. 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...