Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken telefon och webbläsare ska jag välja?


antonson

Rekommendera Poster

Mitt namn är Johan. Jag har några frågor angående telefon, val av webbläsare.

 

Jag har idag en iphone, ipad, macbook och ipod. Jag är nu i stadiet att byta telefonopertatör och varje operatör har diverse kampanjer på telefoner. Jag har börjat titta på HTC ONE X+. Min fråga är alltså vad är den viktigaste och mest väsentliga skillnaden mellan Iphone 5 och HTC ONE X+. Gick in på geekbench men blev inte klokare för det. Nu behöver jag ett ärligt och så personligt svar om möjligt.

 

Sedan undrar jag vilken webbläsare som är bäst Google chorme eller safari. Har länge velat över detta.

 

 

Edit: Gjorde texten läsbar eftersom formateringen verkar gått snett. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt namn är Johan. Jag har några frågor angående telefon, val av webbläsare. <br style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Jag har idag en iphone, ipad, macbook och ipod. Jag är nu i stadiet att byta telefonopertatör och varje operatör har diverse kampanjer på telefoner. Jag har börjat titta på HTC ONE X+. Min fråga är alltså vad är den viktigaste och mest väsentliga skillnaden mellan Iphone 5 och HTC ONE X+. Gick in på geekbench men blev inte klokare för det. Nu behöver jag ett ärligt och så personligt svar om möjligt. <br style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; ">Sedan undrar jag vilken webbläsare som är bäst Google chorme eller safari. Har länge velat över detta. <br style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; ">

 

 

 

Personligen tycker jag bäst om iPhone 5 och även Safari som webbläsare :) Jag kör med Halebop Rubbet där jag fick med en iPhone 5 i priset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbläsare handlar om tycke och smak, jag föredrar Safari, använder ibland Firefox men helst inte och Google Chrome väljer jag bort. Det finns inget absolut svar på vilken webbläsare som är bäst, lika lite som man kan svara på vilken dator är bäst eller vilken telefon som är bäst eller vilka skor som är skönast eller vilken kavaj som är snyggast eller vilka strumpor som är mest tilldragande. Olika människor har olika preferenser.

 

Jag väljer iOS-produkter för jag uppskattar Apples ekosystem. Jag tycker att iTunes är ett fantastiskt program, och då vill jag även använda produkter som är kompatibla med det. Och Apples egna iOS-produkter fungerar bäst med iTunes. Med andra lösningar så får man köra ett program emellan som kan läsa iTunes-spellistor och synkronisera dem. Det upplever jag som en bökig lösning. Jag uppskattar även Apples egna synktjänster för mail, kontakter och kalender. Jag upplever det som enbart bökigt att använda något annat.

För mig handlar inte om telefon si eller så, utan för mig handlar det om det tillhörande ekosystemet. Telefonen är egentligen sekundär.

 

Men här är vi olika. Du får helt enkelt fundera ut vad som du föredrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...