Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari: Ta bort ruta som frågar om jag vill stänga fönstret?


Arrax

Rekommendera Poster

När jag använder Safari och öppnar ett fönster och surfar runt och sen ska stänga fönstret så kommer det näran alltid (??) upp en ruta som frågar : "Är du säker på att du vill stänga det här fönstret?" och sen "AVBRYT" eller "STÄNG". det här upplever jag som väldigt irriterande...varför kan det inte bara stängas direkt om jag redan bestämt mig att stänga fönstret?

 

Kan nån hjälpa mig med det? Går det att ändra i inställningarna så att fönstret i safari stängs direkt utan att jag måste bekräfta det en extra gång?

 

Tack för hjälpen yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara den webbplatsen du befinner dig på som lägger upp frågan. Kolla på exempelvis: http://www.idg.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara den webbplatsen du befinner dig på som lägger upp frågan. Kolla på exempelvis: http://www.idg.se/

 

tack för svaret! Jag vet inte.. ibland så kommer rutan inte upp som tex på idg.se. Men nästan jämt så kommer det upp en irriterande ruta som frågar om jag vill stänga fönstret när jag redan bestämt att jag ska göra det. Jag har tittat i safaris inställningar under flikar och där är "Bekräfta innan stängning av flikar och fönster " INTE ibockad... :(

 

Snälla jag vill få bort den dumma frågan! Nån som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om vilken webbplats du har uppe när frågan kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om vilken webbplats du har uppe när frågan kommer.

 

tack för att du hjälper mig! Det är mest google märker jag nu när jag provar...Jag vill bara att det stängs ner direkt. Som tex idg.se eller Aftonbladet.

 

Varför frågar google om jag vill stänga fönstret? hur kan man ändra på det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad på Google?

Eller du bara öppnar www.google.com och stänger direkt (utan att söka) och får frågan.

 

(Jag får ingen fråga när jag stänger ett Google-fönster).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad på Google?

Eller du bara öppnar www.google.com och stänger direkt (utan att söka) och får frågan.

 

(Jag får ingen fråga när jag stänger ett Google-fönster).

 

Snällt att du svarar. Det är likadant om jag är inloggad eller inte inloggad...fan google!! :( Kan man ändra nån inställning i google?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ändra nån inställning i google?

 

Möjligen om man är inloggad. Jag är inte medlem och kan/vill inte logga in så jag kan inte kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara olika. Antingen att det är sidan man besöker som har lagat till en sån, men mer troligt (tror jag) är att du står i en text/skrivruta när du skall stänga fönstret/fliken.

 

Har man börja skriva ngt och sen väljer att stänga kommer varningen upp.

 

post-64246-035002000 1360674596_thumb.png

 

 

Står det inget mer i ditt fönster än "Vill du stänga..." ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du lägga upp en skärmdump på hur den där rutan ser ut?

Det är inte så att du har skrivit nåt på sidan (kan ju vara vanligt på Google till exempel) och att det är därför du får frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara olika. Antingen att det är sidan man besöker som har lagat till en sån, men mer troligt (tror jag) är att du står i en text/skrivruta när du skall stänga fönstret/fliken.

 

Har man börja skriva ngt och sen väljer att stänga kommer varningen upp.

SÅHÄR SER DE UT

 

Står det inget mer i ditt fönster än "Vill du stänga..." ?

 

iEricF och Mattis.se: exakt så ser det ut men det står på svenska!!

 

För mig gör det inget om ja g skrivit i rutan jag vill ändå stänga fönstret utan att google ska lägga sig i ....Jag vill att det ska gå att stänga fönstret ändå :) jag vet inte om det verkar gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vanligaste när man skrivit något är att man skickar iväg det man skrivit genom att trycka "retur" eller klicka på en knapp. Sedan man gjort det ska man inte få upp någon fråga.

Hur gör du EGENTLIGEN när du får upp meddelandet? Varför fyller du i ett formulär som du INTE skickar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vanligaste när man skrivit något är att man skickar iväg det man skrivit genom att trycka "retur" eller klicka på en knapp. Sedan man gjort det ska man inte få upp någon fråga.

Hur gör du EGENTLIGEN när du får upp meddelandet? Varför fyller du i ett formulär som du INTE skickar?

 

för det första händer det både som inloggad och som utloggad på Google.

 

Det är klart att jag inte skriver ett halft ord och sen låter det vara.. ;) Fönstret (meddelandet) kommer upp varje gång när jag använder google och har sökt på nånting... tex om jag sökt på "kaninfoder" och så får jag upp massa sökträffar på google... om jag nu vill stänga fönstret (antingen med röda cirkeln uppe till vänster på safari webbläsaren eller med kringla-w) så får jag upp ett fönster som frågar om jag verkligen ska stänga sidan.

 

Jätteirriterande!! Jag vill att det ska komma upp ett sånt fönster/meddelande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att det ska komma upp ett sånt fönster/meddelande!

Så vad är eg problemet..? ;)whistle.gif

 

 

för det första händer det både som inloggad och som utloggad på Google.

 

Det är klart att jag inte skriver ett halft ord och sen låter det vara.. ;) Fönstret (meddelandet) kommer upp varje gång när jag använder google och har sökt på nånting... tex om jag sökt på "kaninfoder" och så får jag upp massa sökträffar på google... om jag nu vill stänga fönstret (antingen med röda cirkeln uppe till vänster på safari webbläsaren eller med kringla-w) så får jag upp ett fönster som frågar om jag verkligen ska stänga sidan.

 

Jätteirriterande!! Jag vill att det ska komma upp ett sånt fönster/meddelande!

 

Nä på en valig sök får jag oinga såna meddelanden. Jag har iofs inte sån Livesök på, med automatiska resultat. Går att stänga av i Googles sökinställningar. Utan söktext o sen enter - sen kommer resultaten.

 

Kanske ngn bug de har. :unsure:

 

Hursomhelst... Hittade en fix du kan köra som tar bor alla de fönstervarningarna (på gott o ont såklart).

 

I Terminalen - kör:

defaults write com.apple.Safari DebugConfirmTossingUnsubmittedFormText -bool false

 

Hittade det i en Googletrådfrån 2010. Testade just och det funkar på min Safari 5.1.7. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser vidare lite... Verkar som att problemet med varningsrutan är kopplad till deras "instant search".

 

Du kan ju börja med att ändra den inställningen då. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...