Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar DNS


Crappycroy

Rekommendera Poster

Jag blir tokig.

För ett par månader sedan började det bli små problem med att vissa sidor inte laddade. Det var inte alltid problem utan det kom sporadiskt.

Jag tog ett snack med Bredbandsbolaget och deras support. De hittade inget fel, men bytte kanal på nätverket.

Det funkade ett tag, men sedan återkom problemet. Nytt snack med bredbandsbolaget, Nytt byte av kanal och så har det fortsatt.

Men problemet återkommer oavbrutet, Som det nu är laddar inte vissa sidor sporadiskt, eller inte helt, "webbsidan kunde inte läsas eftersom det saknades DNS" är det vanligaste problemet

Vad ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir tokig.

För ett par månader sedan började det bli små problem med att vissa sidor inte laddade. Det var inte alltid problem utan det kom sporadiskt.

Jag tog ett snack med Bredbandsbolaget och deras support. De hittade inget fel, men bytte kanal på nätverket.

Det funkade ett tag, men sedan återkom problemet. Nytt snack med bredbandsbolaget, Nytt byte av kanal och så har det fortsatt.

Men problemet återkommer oavbrutet, Som det nu är laddar inte vissa sidor sporadiskt, eller inte helt, "webbsidan kunde inte läsas eftersom det saknades DNS" är det vanligaste problemet

Vad ska man göra?

Hade nyligen problem själv. Har alltid funkat bra, med var det vissa sidor som inte laddade under vissa tider på dygnet.

 

Prova byt till andra DNS än internetleverantörens.

 

OpenDNS är nog snabbast tror jag så lägg de först.

(Du kan ange fler, och från olika, Bara att mata på så många man vill)

 

OpenDNS

208.67.220.220
208.67.222.222

 

Google:

8.8.4.4
8.8.8.8

 

... plus dina egna sen, som backup.

 

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack men tyvärr. Det hjälpte inte. igår kopplade jag tillslut upp via iponen, funkade perfekt.

Nu sitter jag uppkopplad på jobbet via wifi och ett tele2 abonemang, allt funkar perfekt.

Det är alltså bara med BB som det inte funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...