Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 knepiga fel i Forumet


Pocahontas

Rekommendera Poster

Märkte idag att det inte gick att bifoga bilder i inläggen när jag använder min iMac som har 10.8.2 Mountain Lion

Lägger man till bild finns ingen Bifoga denna fil-knapp

 

post-113-014988400 1360406698_thumb.jpg

 

För några dagar sedan närkte jag även att denna ruta stod öppen, och inte går att stänga

 

post-113-006346900 1360406771_thumb.jpg

 

Felet uppstår även på min iPad, inte på min Mac Book eller frugans iMac som båda har 10.6.8 SnowLeopard.

Har raderat kakorna för Forumet, och allt som heter IDG, samt tömt cache, men felet kvarstår

 

Detta skriver jag från min MacBook som inte, än så länge, uppvisar dessa felen

 

Några fler som märkt liknande fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Märkte idag att det inte gick att bifoga bilder i inläggen när jag använder min iMac som har 10.8.2 Mountain Lion

Lägger man till bild finns ingen Bifoga denna fil-knapp

 

post-113-014988400 1360406698_thumb.jpg

 

För några dagar sedan närkte jag även att denna ruta stod öppen, och inte går att stänga

 

post-113-006346900 1360406771_thumb.jpg

 

Felet uppstår även på min iPad, inte på min Mac Book eller frugans iMac som båda har 10.6.8 SnowLeopard.

Har raderat kakorna för Forumet, och allt som heter IDG, samt tömt cache, men felet kvarstår

 

Detta skriver jag från min MacBook som inte, än spå länge, uppvisar dessa felen

 

Några fler som märkt liknande fel?

 

Bifogade en bildfil för en stund sen i annan tråd och det gick bra, gjorde det med ML från iMac. däremot så står också min "profilruta" öppen i iPaden, försökte stänga den med si det gick inte.

 

Märkligt!

 

 

Apropå iPad, så är det ett litet helsike att skriva inlägg i forumet från den. 9 ggr av 10 så släcks safari ner när jag klickar på Skriv-Inlägg-rutan. Alltså inte jämt, men oftast....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag mig veterligen har uppdaterat är Adobe Flash Player..om den ställer till det..

Om den ställer till det med Bifoga bilder

 

 

iPaden har ju inte FlashPlayer, så den kan ju inte ha med den öppna rutan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testar, har alldeles för en stund sedan uppdaterat Adobe Flash Player. Men det verkar funka för mig. men än har jag inte tryckt på "Skicka Svar" förstås.... :)fundersam.gifbiggrin.gif

 

post-67957-027724300 1360408465_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så blev det när jag laborerade med inställningarna med JavaScript och Java. Minns inte vilken som gjorde vad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu provar jag den fjärde webbläsaren Omniweb...där syns Bifogaknappen och "fönstret" uppe till höger är stängt

 

post-113-003974700 1360412179_thumb.jpg

 

Ser ut att fungera

 

 

Firefox och Google uppvisar samma fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha..Efter att jag skickat inlägget så öppnade sig fönstret och Bifogaknappen är borta..

 

 

Troll ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg jag det..öppnade Camino och även där är fönstret stängt..just nu, tills jag tryckte på Fullständig redigerare, så kom fönstret..

 

 

Så du tror det är Java..hur katten tog man bort den nu igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev om samma sak här: https://forum.macworld.se/topic/155149-kan-inte-dra-upp-rullgardinen-under-anvaendarnamnet/page__p__1599838#entry1599838

Trodde att det var Java som ställde till det. Nu är samma fel tillbaka idag inkl. frånvaro av smileys, bifogaknapp och möjlighet till att typografera och länka mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut i Safari. Men det kan ju ha blitt nåt fel men jag vet att när jag stängde av JavaScript måste det vara så hängde listan ner. Jag kna i alla falll bifoga.

post-363-059665400 1360412755_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte inte stänga av Java, radera kakor och tömma cache...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyss att fler klagade på vissa detaljer rå forumet så det är nog så att det är fourmet som krånglar. Eftersom det är lördag....borstatanderna.gif Det är nog RAM-minnena på servern som behöver ryktas.whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt skumt är det, får väl höra vad Joel säger...funkar i de andra Macarna med äldre operativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-67957-038007900 1360413483_thumb.jpg

 

allting ser ut precis som vanligt, med smileys o allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

allting ser ut precis som vanligt, med smileys o allt

Märkligt, för 10 minuter sen såg allt helt koko ut. :unsure: Nu är allt Ok igen. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör enbart med Safaris, på alla enheter biggrin.gif

 

 

jag tror ni trixar med alla möjliga webbbläsare, varför det ? borstatanderna.giftotaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det igen..som sagts koko

 

post-113-072333200 1360415576_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Problemet med rutan som står öppen rapporterade jag i går, glömde följa upp det innan jag gick men jag vet att de kollade på det. Får ta upp det igen på måndag.

 

Bildknappen är första gången jag hör om, problemen kanske har med varandra att göra på något sätt. Vi kollar på det nästa vecka, bra att ni rapporterar problem :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildknappen kom senare för mig, samtidigt som fönstret försvann, så någon fixade det ..

 

Lade upp en bild när det fungerade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör enbart med Safaris, på alla enheter biggrin.gif

 

 

jag tror ni trixar med alla möjliga webbbläsare, varför det ? borstatanderna.giftotaltgalen.gif

 

Här krånlgas inget. policeman.gifJag kör Mac just för att slippa hålla på med en massa dumheter..... men det är som PC-tänket kryper över mer och mer....fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här krånlgas inget. policeman.gifJag kör Mac just för att slippa hålla på med en massa dumheter..... men det är som PC-tänket kryper över mer och mer....fundersam.gif

 

hm fundersam.gif är trixa och krångla samma sak? fundersam.gifSå tänkte nog inte jag när jag skrev.... Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm fundersam.gif är trixa och krångla samma sak? fundersam.gifSå tänkte nog inte jag när jag skrev.... Tummeupp.gif

 

Jag vet inte för jag har influensa. Skyller på det i alla fall.badtaste%20(16).gifrolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är fönstret tillbaka igen..

post-113-081502700 1360428050_thumb.jpg

 

Bifogaknappen tycks finnas här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att avaktivera JavaScript och laddade sedan om sidan och ner föll rullgardinen.....borstatanderna.gif Det är nåt där någonstans...crossfingers.gif

post-363-088870200 1360428951_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...