Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur öppnar jag en komprimerad fil på Macen från en pc?


Tinaizabella

Rekommendera Poster

Hej. Jag har komprimerat en filmfil på min pc o sen lagt över till min hårddisk för

att sen lägga över den i macen. Men det händer inget när jag försöker öppna filen i vlc. måste jag packa upp filen på något sätt o ladda hem win rar och i så fall hur? jag har en macbook air som är 3dagar gammal så har inte så mkt program än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du komprimerat filen? Du kunde väl bara ZIPat den?

(Fast eftersom video redan är komprimerat så tjänade du inget på den extra komprimeringen ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du komprimerat filen? Du kunde väl bara ZIPat den?

(Fast eftersom video redan är komprimerat så tjänade du inget på den extra komprimeringen ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var tvungen att komromera filen först för att min externa hårdisk inte vill ta filer som överstiger 4gig, plus att jag inte är speciellt high tec på datorer eller teknik över huvudtaget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var tvungen att komromera filen först för att min externa hårdisk inte vill ta filer som överstiger 4gig, plus att jag inte är speciellt high tec på datorer eller teknik över huvudtaget

 

Att din externa hårddisk inte kan hantera filer som är större än 4GB beror på att filsystemet är FAT32.

Du måste formatera den till tex ExFat och här har du en guide hur man gör.

 

 

eller

 

http://www.mactip.net/guide-how-to-format-an-external-drive-to-work-seamlessly-with-macs-and-pcs-without-third-party-software/

 

Obs i guiden väljer dom FAT32 men du ska välja exFat

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fil ligger redan på macen så att formatera om hårdisken är inget alternativ testade att ladda hem tuxera men den ville inte installera sig av nån konstig anledning. har laddat hem unrar x och har föröskt att extracta filen i den men då kommer det upp efter 37% att the file header is korrupt. vad betyder det? hur ska jag göra? vill ju se min serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen är skada,inte mycket att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fil ligger redan på macen så att formatera om hårdisken är inget alternativ testade att ladda hem tuxera men den ville inte installera sig av nån konstig anledning. har laddat hem unrar x och har föröskt att extracta filen i den men då kommer det upp efter 37% att the file header is korrupt. vad betyder det? hur ska jag göra? vill ju se min serie.

Jag satte in USB-minnet, öppnade Skivverktyg o valde att formatera med Tuxera. Inga problem.

 

Testa i morrn igen o se om det går att installera programmet. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick bli till slut att jag tog ett usb minne och omformaterade till exfat så tack så mycket för hjälpen där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...