Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dator/surfplatta och TV-avgift


Alix

Rekommendera Poster

Ja låt gå något år till så lär jag få rätt. :P

Nej kanske skulle behöva få lite konkurrens... bli effektivare... som vi alla andra måste...

Finns det något som är konkurrensutsatt så är det väl tv? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Jag tycker att vi kan konkurrensutsätta riksdagen, så kan vi välja de ledamöter som tar minst betalt...

 

ha ha, vilken rolig idé? totaltgalen.gifpompoms.giftotaltgalen.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om någon har 0.1Mbit ner så kan dom enligt svt kolla på svt play?

Knappast, och vad jag förstår skulle Radiotjänst inte jaga folk överhuvudtaget. Det blir upp till var och en att rådbråka sitt samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom jagar visst folk som inte har anmält tv-innehav (en kompis fick besök flera gånger av radiotjänst)

Jo, visst, jag har själv haft flera besök de senaste åren, men de skulle inte jaga folk som har datorer och surfplattor, alltså, även om de nu är licenspliktiga. Det som vi avhandlar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som är konkurrensutsatt så är det väl tv? :chockadskeptisk:

Näe inte ettan å tvåan de får ju betalt ändå vad än de producerar. Teveinnehavarna måste ju betala dem fast de bara vill se på trean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe inte ettan å tvåan de får ju betalt ändå vad än de producerar. Teveinnehavarna måste ju betala dem fast de bara vill se på trean.

Nja. Jag är ganska övertygad att om SVT inte skulle leverera en bra produkt, så kommer nog riksdagen att ta dem i örat. Tittarsiffror är ju en mycket tydlig opinionsundersökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT har inget av värde att kolla på

SR har inget av värde att lyssna på

Det sägs att man inte kan tycka fel, men du lyckades visst med det trots allt.

 

:propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT har inget av värde att kolla på

SR har inget av värde att lyssna på

Krävs lite av lyssnaren och tittaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT har inget av värde att kolla på

SR har inget av värde att lyssna på

 

Det är ju i princip de enda som har något av värde. Övrigt består ju av ytlig smörja som är sönderhackad av reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns absolut inget att kolla på i svts skräputbud och sr sänder samma smörja som reklamradion blandat med religion

 

OK, ge exempel på program som du tycker är värda att titta på och vilken kanal de går på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och du tycker alltid fel

 

 

 

du kan kolla på lekprogrammet antikleken(rundan) och lyssna på helgmålsringning om du tycker det är värt över 2000kr/år

 

 

 

finns absolut inget att kolla på i svts skräputbud och sr sänder samma smörja som reklamradion blandat med religion

 

 

Så vad tittar du på, eller har du ingen TV..

Eller är det billigare att ha Canal Digital eller Viasat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ett kommande (avbrottsfritt) program till hösten, som förhoppningsvis förändrar tänket inom sjukvården

 

http://www.svtplay.s...d&external=true

 

Hoppas de lägger ut programmet på play sen, för de här programmen vill man ju se ;)

 

 

Så många man träffat gm åren som hade behövt en Arg Doktor som ställt sig på deras sida, det sorgliga kan ju vara att de som behöver en Arg Doktor mest inte alla gånger kan uppbringa den kraft som krävs för att ta kontakten med honom. Måtte den "arge" få många efterföljare......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att se Världens historia är värd hela TV-avgiften

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas de lägger ut programmet på play sen, för de här programmen vill man ju se ;)

 

 

Så många man träffat gm åren som hade behövt en Arg Doktor som ställt sig på deras sida, det sorgliga kan ju vara att de som behöver en Arg Doktor mest inte alla gånger kan uppbringa den kraft som krävs för att ta kontakten med honom. Måtte den "arge" få många efterföljare......

Hur var det nu du sa? Public service har spelat ut sin roll? Ungefär så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det nu du sa? Public service har spelat ut sin roll? Ungefär så?

 

Vad har Arga Doktorn med public service att göra? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanna Wagenius (CUF), tycker till: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/att-ha-dator-ska-inte-innebara-licenstvang_7851588.svd

 

Saxat ur...

 

Det är dags att sätta ner foten i frågan. Antingen ska alla vara med och betala, eller så ska de som faktiskt nyttjar tjänsterna göra det. Mellantinget, att alla som har möjligheten får betala, är bara den typen av kompromiss där ingen blir nöjd. Detsamma gäller faktiskt också SVT och SR. För våra licenspengar, som är tänkta att gå till produktion av sådan media som det inte finns någon tillräcklig efterfrågan på men som ändå är samhällsviktig, producerar man även program som utan tvekan skulle kunna bära sig ekonomiskt i de fria kanalerna.

 

CUF tycker att det är dags att ta tag i problemen. Ett rimligare och bättre system vore att definiera dessa samhällsviktiga program och sedan låta dessa upphandlas offentligt. På så sätt kan marknadens alla aktörer konkurrera på lika villkor, samtidigt som det går att få samhällsinformation och se nyheter på minoritetsspråk.

 

Det är inte rimligt att studenter och unga som inte ens har råd med tv ska vara skyldiga att betala tv-licensen eftersom de äger en dator som de inte kan vara utan. Radiotjänst må ha signalerat att de inte kommer jaga några av dem som är smitare med det nya systemet förrän avgiftskonstruktionen är klar, men börjar det tryta i kassan har de ändå rätten. Systemet behöver göras om innan människor drabbas av det – och det behöver göras enkelt och logiskt sammanhängande. Teknikutvecklingen ska helt enkelt inte behöva göra livet svårare för människor.

 

Snygg avslutning där...

 

"Systemet behöver göras om innan människor drabbas av det – och det behöver göras enkelt och logiskt sammanhängande. Teknikutvecklingen ska helt enkelt inte behöva göra livet svårare för människor.".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konceptet på Arga Doktorn tycker jag mig ana se ut som många produktioner som funnits och finns i de fria kanalerna. Även om jag kanske kommer att gilla programmet, vilket ju inte alls är säkert, så är jag övertygad om att just den här typen av program hade kunnat producerats av vilken fri kanal som helst.

 

Man skulle faktiskt kunna tro att SVT sneglat på hur många andra populära program i de fria kanalerna i den här stilen är uppbyggda, dvs berättelser eller skildringar av något slag från vanligt folk. Här är det människor som har blivit bortglömda/felbehandlade av sjukvården, upplevt eller verkligt får väl programmet utvisa när det kommer. Lyxfällan, arga snickaren, osv har ju samma tänk.....

 

Om vi nu ska ha public service så kan ju de kanalerna stå för sig själva med typ samhällsdokumentärer, och en del smalare utbud. Istället för att till varje pris försöka följa efter i de fria kanalernas spår....

 

ungefär så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osynliggjorde svar som inte hade i denna tråden att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var tydligen ett misstag att återvända. Nåt allvarligt har hänt med modereringsreglerna här på sista tiden. Väldigt tråkigt. Väldigt sorgligt. Det blir nästan som det löjeväckande radioforumet jag höll till på förr, där modereringen var absurt strikt och ett enda ords avvikelse från det uppfattade ämnet, till och med i off topic-trådar, attackerades.

 

Så här var det inte förr här. Vad har hänt? Nya direktiv från forumledningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var tydligen ett misstag att återvända. Nåt allvarligt har hänt med modereringsreglerna här på sista tiden. Väldigt tråkigt. Väldigt sorgligt. Det blir nästan som det löjeväckande radioforumet jag höll till på förr, där modereringen var absurt strikt och ett enda ords avvikelse från det uppfattade ämnet, till och med i off topic-trådar, attackerades.

 

Så här var det inte förr här. Vad har hänt? Nya direktiv från forumledningen?

 

 

Jag har inte tagit bort inläggen, men det har kommit in anmälning om att dessa inläggen inte hörde hemma i detta ämnet, vilket jag kan hålla med om.

och jag vet inte riktigt var jag ska lägga inläggen, kanske flytta dem till politiktråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var tydligen ett misstag att återvända. Nåt allvarligt har hänt med modereringsreglerna här på sista tiden. Väldigt tråkigt. Väldigt sorgligt. Det blir nästan som det löjeväckande radioforumet jag höll till på förr, där modereringen var absurt strikt och ett enda ords avvikelse från det uppfattade ämnet, till och med i off topic-trådar, attackerades.

 

Så här var det inte förr här. Vad har hänt? Nya direktiv från forumledningen?

Det är ingen skillnad på förr och nu, vad jag har märkt.

 

De borttagna posterna har INGENTING med tv-avgiften att göra. Jag tycker det är bra att slippa vada genom träsk med ovidkommande inlägg för att läsa om tv-avgiftens vara eller icke vara.

 

 

kanske flytta dem till politiktråden

Det låter som en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen skillnad på förr och nu, vad jag har märkt.

 

De borttagna posterna har INGENTING med tv-avgiften att göra. Jag tycker det är bra att slippa vada genom träsk med ovidkommande inlägg för att läsa om tv-avgiftens vara eller icke vara.

 

 

 

Det låter som en bra idé.

 

Flyttat dem till Politiktråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...