Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reklam i webläsaren som inte går bort?


mackie

Rekommendera Poster

Jag har för bara någon månad sedan uppdaterat min Macbook till Mountain Lion med en helt ren installation.

 

Sen någon vecka tillbaka får jag nu upp reklam nertill i webbläsaren som inte går bort. Har försökt att tömma cacheminnet men det kommer tillbaka iallafall. Har även upptäckt att viss text blir länkar som när man sen klickar på dem kommer till div reklam som datingsajter etc. Är det ett virus? Någon som har tips hur jag blir av med det här?

 

Tack!

Mackie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om även ni får en tillgjord länk på ordet datingsajter i inlägget ovan eller är det bara på min dator? En del av min dators problem troligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper inte med enbart att ta bort cache, man får rensa kakorna också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem, men inte med mina egna macar.

 

Däremot på jobbets PC, lät IT-folket på jobbet rensa och greja till det. Men vet inte vad de gjort för problemet kvarstår. Tror att problemet kom när jag tidigare var så otroligt korkad så jag ville ladda ner en kul skärmsläckare, trots att jag ju vet att det alltid oftast blir problem när man gör det. Har försökt rensa datorn på egen hand också..... men ingenting verkar hjälpa. Mycket irriterande med dessa eviga reklambudskap.

 

I första inlägger här ovanför så har jag reklamlänk på både Macbook och datingsajter

 

Känns bra att jag aldrig fått för mig att synka in jobbdatorn till mina privata, jag håller dom helt isär..... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...