Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro 2013


Gäst eyeMac

Rekommendera Poster

Hej,

 

Det här året som Tim Cook antytt att vi äntligen ska få se en värdig uppgradering av Mac Pro. Hur kommer det då sig att det är så tyst? Det cirkulerar väldigt få rykten och diskussionerna är få. Har alla tröttnat, gett upp?

Vilka förväntningar har Du vad gäller utformning och teknisk specifikation?

Personligen så hoppas jag att Apple inte omvandlar Mac Pro till en sluten enhet a la nya iMac. Med det menar jag en produkt där man i stort sett tillintegjort utbyte av komponenter så som RAM-minne, HDD/SDD och grafikkort. Vad gäller de tekniska detaljerna så förväntar jag mig bara att den lever upp till all den ny teknik som finns idag, PCIe 3.0, Thunderbolt, USB 3.0, SSD 6Gb/s SATA och möjlighet att välja ett modernt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så hoppas jag att Apple inte omvandlar Mac Pro till en sluten enhet.

Finn redan en stationnär modell som man i princip inte kan göra om ngt. Mac Mini. ;) Det är ju själva grund tanken med en stationär (normalstor) dator att man kan välja/byta uppgradera utrusning varteftersom.

 

 

- - -

 

Ja, USB3 Och Sata III så klart.

 

Sen gärna någon integrerad form av fiberportar eller miniSASportar. Eftersom externlagring kommer mer och mer med hem NAS'as osv - vore det trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man borde kunna sätta i vilket generiskt grafikkort man än önskar ha, utan flashning och slikt.

 

Det kan man iofs typ göra redan idag. Jag kör ett Nvidia GTX 680 i min Mac Pro 2009. Fungerar utan något hack. Se min post här. Men självklart hade det varit fint om det fanns officiellt stöd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man iofs typ göra redan idag. Jag kör ett Nvidia GTX 680 i min Mac Pro 2009. Fungerar utan något hack. Se min post här. Men självklart hade det varit fint om det fanns officiellt stöd för det.

"... och slikt" skrev jag. Detta får definitivt räknas som hörande till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu slutar man sälja MacPro i Europa den 1 mars - det tolkar jag som att det kommer en ny MacPro närsomhelst...under februari... Hallelujah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu beror ju indragningen av försäljningen i Europa på nya tekniska regler som EU inför - och gamla besten MP lever inte upp till dessa specs - men jag har svårt att tro att Apple skulle låta en hel världsdel vara utan möjlighet att köpa en MP - jag tror att dom nu har en ny i pipeline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...