Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nybörjarfråga om Xcode.


Dagmar

Rekommendera Poster

Okej, jag är rookie på objective c i xcode så den här frågan kanske är lite förvirrad.

 

Jag har senaste versionen av xcode installerat och undrar hur tusan man "stänger av" debug funktionen i xcode. Alltså bygger en release version av programmet där varningar och felmeddelanden inte poppar upp i console fönstret. Jag vill inte ha nåt consolfönster alls.

 

Jag förstår om frågan låter förvirrad, men anledningen till frågan är denna: Jag använder mig av ett framework Kobold2d. Tack vare det får man en massa kraftfulla funktioner och det är väldigt enkelt att ställa in så att programmen man skriver körs i fullskärmsläge, man ändrar bara en inställning i en fil "config.lua". Problemet är som följer, denna konfigurationsfil ligger kvar i det färdiga programpaketet och inställningen för helskärm går att ställa om. När man gör det så syns consolfönstret och en massa meddelanden från vad jag tror är debuggern m.m.

 

Jag har försökt hitta info på apples developersida, men den är tyvärr lite rörig och den information jag hittar gäller för 5 år gamla releaser av xcode och är inte applicerbara längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om problemet ligger hos Kobold2d, snarare än Xcode i sig.

 

Det brukar finnas två olika "configurations" i projekten: Debug och Release. Finns det en "Release" i Kobold2d? Är den korrekt konfigurerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...