Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag uppgradera från 10.2 till 10.4 direkt?


jepsson

Rekommendera Poster

kan jag uppgradera från 10.2 till 10.4 direkt?????? mvh jepsson :crossfingers: skall funka må min ibook g3 800mhz fullt minnehar haft den insallerad innan men problem med tiger skivor så jag kör ner den till 10.2 därifrån till tiger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack poka tänkte de me,,,,,tack

 

Installerade osx10.4 Skivan verkar lite lustig stoppade i ett usb minne och ipod som hd inget kom upp på skämen men fanns i skivverktyg kunde inte göra avbild till skrivbordet av usbminet och ipoden. Så i med skivan igen reparera skiva sen gick det att lägga in uppdateringen combo 10.4 11 via usbminnet. Installationen är gjord men behövs säkert upp dateringar från Apple program uppdatering! men den e lite lust

wifi funkar inte ipoden syns ej som icon på skivbordet men uppdateringen löser det, när jag hade 10.4.11 insallerat allt sk Maxad flöt den på bra men kunde ej dela musik via wifi troligen räcker ej hastigheten. kör iphone 4s som internet 5gb vill ej slösa de sista ska hitta en wifizon.

eller usb modemet 29.- per dag. Laddar man ner 5bg på en dag kostar det 29.- alltå per man max så sen kostar det, gammalt modem icon 505 funkar med telias abonnemanget går ej mer att beställa HEHE Nä tack för idag återkommer mvh jepsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har väl inte lagt ner uppdateringarna på Tiger o leopard än läste nått om det kan var javabuggen?????? t

Tack poka tänkte de me,,,,,tack

 

Installerade osx10.4 Skivan verkar lite lustig stoppade i ett usb minne och ipod som hd inget kom upp på skämen men fanns i skivverktyg kunde inte göra avbild till skrivbordet av usbminet och ipoden. Så i med skivan igen reparera skiva sen gick det att lägga in uppdateringen combo 10.4 11 via usbminnet. Installationen är gjord men behövs säkert upp dateringar från Apple program uppdatering! men den e lite lust

wifi funkar inte ipoden syns ej som icon på skivbordet men uppdateringen löser det, när jag hade 10.4.11 insallerat allt sk Maxad flöt den på bra men kunde ej dela musik via wifi troligen räcker ej hastigheten. kör iphone 4s som internet 5gb vill ej slösa de sista ska hitta en wifizon.

eller usb modemet 29.- per dag. Laddar man ner 5bg på en dag kostar det 29.- alltå per man max så sen kostar det, gammalt modem icon 505 funkar med telias abonnemanget går ej mer att beställa HEHE Nä tack för idag återkommer mvh jepsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har väl inte lagt ner uppdateringarna på Tiger o leopard än läste nått om det kan var javabuggen?????? t

 

Jo, Apple släpper inga nya uppdateringar till Tiger och Leopard. Knappast till SnowLeopard heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples senaste uppdatering till Snow Leopard släpptes 19 september 2012... Så Apple uppdaterar fortfarande Snow Leopard med säkerhetsuppdateringar. De säljer ju dessutom fortfarande Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple fortfarande uppdaterar SL kan man väl diskutera när det är 4 månader sen senast :-) Men okej, SL uppdateras fortfarande... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple fortfarande uppdaterar SL kan man väl diskutera när det är 4 månader sen senast :-) Men okej, SL uppdateras fortfarande... Eller?

Man får väl med visst fog anta att de fortfarande supportar det de säljer. Utan närmare undersökning tror jag till och med att lagar tvingar en till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple fortfarande uppdaterar SL kan man väl diskutera när det är 4 månader sen senast :-) Men okej, SL uppdateras fortfarande... Eller?

 

Apple släpper säkerhetsuppdateringar, de uppdaterar inte med några nya funktioner eller buggfixar, men säkerhetsuppdateringar släpper de fortf av och till.

Att påstå att Apple inte uppdaterar bara för att det kan gå långt mellan uppdateringarna... Jösses säger jag. På 80-talet när jag hade Atari så kunde det ta två år mellan uppdateringarna... fyra månader, blaha blaha säger jag. Det är ju ingen väntetid alls... Det är ju typ igår! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic, men här är en intressant artikel angående support av Snöleoparden. Citat därifrån, som kan förklara varför Snöleopard lever vidare:

 

"... Because of yesterday's update, only a small minority -- about 13% -- of all Macs are running a retired edition of OS X. If Apple had done the expected and not patched Snow Leopard, that number would have ballooned to 47%, according to the latest statistics on operating system usage from metrics company Net Applications.

"Apple realized they need to support Snow Leopard because there are still so many active installations," said Wolfgang Kandek, CTO of Qualys, in reply to questions posed via instant message. "It might be a Windows XP-like effect. Snow Leopard works really well, and many customers have not migrated off it." ..."

De senaste siffrorna visar dessutom att andelen användare av Snöleopard biter sig fast, hehe, runt 29 procent, och att Bergslejonet vinner Lejonanvändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste ladda hem gamla uppdateringar for tiger i sustemuppateringar eller e det som phanter som stängdes ned helt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte att installera! ibook g3 800mhz maxad

 

 

Lösning rengjorde skivan o 12 gradigt vatten, skaka av den torka ren skivan men en len torkduk

Polerade den sedan men bomull så att den blir riktigt torr. Kolla efter skador ellet skit som sitter e det så gör om proceduren!

 

Får en kompis som har reklambyrå med tillververkning av dekorer etc:

Du skall ha lösningvätska som ej innehåller enbart ren sprit: typ etanol 100% ok tror att t-röd funkar det med.Använder du ACETON E D KÖRD.

 

Ta en tops (För sk öronrensning typ) blöt den försiktigt i lösningen, dränkt den ej! Öppna sloten/datorn (om du ej har slot men det får du lura ut själv) rengör cd linsen sk glasögat med topsen 2 ggr med lite mellan rum 5 min!

Efter det ta lite bomull torka av linsen kolla så inga rester bli kvar,låt torka 5 min!

 

All installation gick smärtfritt. även combon! http://support.apple.com/kb/TA24901 Finns för intel och ppc

 

Ja så vad det klart sitter med de, iphone som de 5 gb snart e slut på, ska låna fast ethernet, Sen e det program uppdatering via äpplet. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...