Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bärbar silverfisk


xyz123

Rekommendera Poster

I underrubriken till den avdelning används ordet silverfisk. Hur i hela h-e kan man ha valt denna underrubrik. De som gjort det måste sakna all kunskap om detta sällsynt avskyvärda odjur. Dessvärre

verkar även deras överordnade sakna denna kunskap! Silverfisk är ett ord som sänder flodvåger av obehag genom kroppen. Jag drar mig i det längsta från att besöka denna avdelning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... De som gjort det måste sakna all kunskap om detta sällsynt avskyvärda odjur. Dessvärre

verkar även deras överordnade sakna denna kunskap! Silverfisk är ett ord som sänder flodvåger av obehag genom kroppen. ...

Silverfiskar är skygga och trevliga. Dessutom gör det nytta i ditt skitiga badrum. De stör dig aldrig och piper iväg så fort de kan när du tänder en lampa. Skärp dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att redaktion avser att datorn är snabb och glittrande, så ordet silverfisk tycker jag är kul.. ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att redaktion avser att datorn är snabb och glittrande, så ordet silverfisk tycker jag är kul.. ..

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en extern disk en gång som jag döpte till silverfisken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag vet inte, den formuleringen har ju stått där hur länge som helst utan att någon reagerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, den formuleringen har ju stått där hur länge som helst utan att någon reagerat.

Låt den vara, det är inget fel på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej - jag skämtar inte. Silverfiskar är avskyvärda skadedjur.

De *skadar* lägenheten och inventarierna!

De måste utrotas om man har fått in dem i sitt hem.

Samtidigt måste man noga undersöka varför man har fått in dem.

Kan bero på fukt som måste åtgärdas.

Men man kan få in dem på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är nyttiga små djur, de tar hand om all död hud du släpper ifrån dig dagligen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, de kan bli ett problem. Men som Anticimex skriver i sin pdf (bifogas): "En och annan silverfisk, framför allt i badrum och kök, är inget konstigt."

 

Framförallt inte bärbara silverfiskar med äpplen på ryggen.... Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt inte bärbara silverfiskar med äpplen på ryggen.... Tummeupp.gif

Ha, ha! +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första iBook 2001, döpte jag till "Snöflingan"

 

Frugan tyckte inte alls om det, lät kallt och kyligt....ha snö inomhus...

 

Så visst, ord ger associationer, en del ryser vid ordet "mus", andra tänker på nåt helt annat.. :bultandehjarta:

 

Finns det silverfärgade kondomer.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverfiskar är små harmlösa varelser för majoriteten av oss. Det spelar ingen roll för den som har fobi mot silverfiskar, och de blir inte bättre av att man raljerar om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...