Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wi-fi - saknar IP-adress


louisehakansson

Rekommendera Poster

louisehakansson

Min anslutning via routern har plötsligt slutat fungera. När jag försöker ansluta står det att anslutningen nådde en maxtidsgräns, och inne på nätverksinställningar står det att det inte finns någon IP-adress. När jag sätter i kabeln fungerar det felfritt.

 

HJÄLP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan andra enheter ansluta till det trådlösa nätverket utan problem?

 

Har du testat att starta om routern, och vid brist på resultat av denna manöver, återställt (reset) den och installerat om den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

louisehakansson

Nej, ingen enhet fungerar att ansluta. Jag har resetat den, men hur installerar jag om den? (Väldig nybörjare)

 

Den korta tiden den faktiskt fungerade gick det väldigt långsamt att surfa, kan det ha något med att den har ett par år på nacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följde säkert med en tydlig manual och säkert en snabbt-guide.

 

Du kommer troligtvis använda ett web-gränssnitt till att ställa in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

louisehakansson

Okej, de har nog försvunnit för längesen. Det blir till att köpa en ny, några tips på vad man ska ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan troligtvis komma åt gränssnittet på någon av dessa IP-adresserna:

192.168.0.1

 

192.168.1.1

 

 

Kan vara intressant med något i stil med Asus RT-n56u om du ger upp på denna routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, de har nog försvunnit för längesen. Det blir till att köpa en ny, några tips på vad man ska ha?

 

Du kan ju inte köpa en ny router för att du har tappat manualen :-P

Googla bara modellnamnet tillsammans med manual så hittar du säkert något. Modellbeteckningen brukar stå på fram och/eller baksidan.

Att den har några år på nacken behöver inte vara något negativt i sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

louisehakansson

Ah okej, det ska jag prova, och väl där förstår jag hur jag ska ställa in? Kanske?

 

Tja alltså när jag säger några år så menar jag typ tio :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej, det ska jag prova, och väl där förstår jag hur jag ska ställa in? Kanske?

 

Tja alltså när jag säger några år så menar jag typ tio :P

 

 

10år? :-D Då kan det nog vara ide att skaffa en ny.. Speciellt om den är trådlös och du har grannar, eftersom så gamla routers kryptering lätt kan knäckas idag.

 

Lista på de mest eftersökta routermodellerna på prisjakt. Där finns både tester och omdömen från privatpersoner.

 

http://www.prisjakt...._rank#prodlista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

louisehakansson

Tackar! En ny router införskaffades igår och funkar hur bra som helst! Äntligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...