Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej få väck symbol för olästa mail i min iPhone


iAmfille

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har en iPhone 4S med iOS 6 och allt har fungerat perfekt under det år som jag har haft den tills igår. Jag skulle söka upp ett lite äldre mail som jag behövde läsa om på min iPhone och gjorde en sökning på servern för att hitta det. Då lyckades telefonen med konststycket att tro att jag hade 2 olästa mail och därför så kom den röda symbolen med siffran 2 upp. Nu är det så att det inte finns några olästa mail. Jag har ju samma mail på min iPad Mini men den visar inte symbolen vilket den inte heller ska göra. Har provat att kolla igenom gamla mail och starta om telefonen men det försvinner inte, vilket det inte heller gör när jag verkligen får ett nytt mail och läser det. Är det någon här som vet vad jag kan göra för att få väck detta?

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt säker på att du nu har 2 olästa mail även om du inte tror det. Kolla igenom alla mail en gång till.

Använder du POP3 eller IMAP för dina olika enheter? Det avgör om du kan ha olästa mail på en enhet men inte på den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att låta dryg men nej jag har verkligen inga nya mail. Kollade nyss på min dator för säkerhet. Vad jag kommer ihåg så fick den för sig detta när jag kollade upp ett GAMMALT mail igår som jag behövde läsa en gång till (ca 1 månad gammalt mail). Använder POP3 har jag för mig, iPaden ställde ju in sig själv när jag synkade den med mitt konto på iTunes när den var ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

POP3, inte alls att förespråka vid användande av flera enheter med samma mail-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden till avdelning för appar. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nästan samma problem med min ip5 iOS 6.0.2

 

Hos mig blir det ofta 2 eller 4 mail i reminder fast det kanske bara är 1eller 2 nya mail.

Går jag in och läser mailen så står reminder ändå och visar att dom är olästa.

Jag får gå i i spamkorgen först och sen tillbaka ut igen så försvinner reminderna.

Jag har nu stängt av yahoo-kontot på Ipaden för att se om dom ligger och stör varandra.

Ja det är samma konto på bägge enheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder POP3 har jag för mig,

POP3, inte alls att förespråka vid användande av flera enheter med samma mail-konto.

Använd IMAP så synkar det du läst på en enhet med andra enheter, så det blir markerat som läst där också.

Om du kör POP3 så måste du läsa på alla enheter.

 

Jag har nästan samma problem med min ip5 iOS 6.0.2

 

Hos mig blir det ofta 2 eller 4 mail i reminder fast det kanske bara är 1eller 2 nya mail.

Går jag in och läser mailen så står reminder ändå och visar att dom är olästa.

Jag får gå i i spamkorgen först och sen tillbaka ut igen så försvinner reminderna.

Jag har nu stängt av yahoo-kontot på Ipaden för att se om dom ligger och stör varandra.

Ja det är samma konto på bägge enheterna.

Kör du POP3 eller IMAP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ta bort sitt mailkonto och sedan lägga in det igen och då få tillbaka de kontakter som jag har genom mitt mailkonto nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är IMAP eller POP3... Det är ett vanligt Yahookonto som jag haft i alla år som jag har lagt in på Iphones inbyggda mailtjänst... Det har funkat bra fram till nån vecka sedan.....

Stängde av funktionen på IPad förut, men det hjälpte inte, jag fick upp att det låg 8 st brev i inkorgen, men det var bara 2 st....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss och för någon dag sen också mail där det står att det saknar innehåll.

Dessa mail är skickade 1970-01-01. :)

Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har exakt samma problem...

Har ett hotmailkonto som är synkat till min iPhone 4 och för ett par veckor sedan skulle jag kolla ett gammalt mail som jag då sökte upp på servern, läste och sedan raderade.

 

Efter det har jag den lilla röda symbolen för olästa mail med en irriterande liten etta på skärmen och det går inte att få bort den hur jag än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha råkat ut för detta och det hade att göra med att det var en större mängd sparade mail i inboxen.

Vilket tog tid att läsa in innan korrekt datum och rubrik kom upp och har också att göra med uppkopplingen.

Trög uppkoppling längre tid och då visas det inte korrekt.

 

Tips!

 

Rensa inboxen samt använd IMAP som föreslagits tidigare.

Ett bra tips är att flytta lästa mail som man vill spara till en annan katalog/mapp.

Då behövs inte allt i inboxen läsas in varje gång man kollar.

 

Hoppas detta hjälpte lite. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade felet idag, det verkade som att jag hade 2st konton på samma mail inlagda i inställningar.

Avaktiverade det ena så nu ska vi se hur det går. :) ja jag har Imap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...