Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac pro 2008 startar konstant om


Joppa

Rekommendera Poster

Använder du trådlöst tangentbord eller trådat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den inlämna.. Dom trodde attt det var hårdddisken och jag tror fortfaarande att det är CPU:n. Jag återkommer när jag fått svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit med om snarlika symtom en gång tidigare med en early-2008 med ett nVidia 8800. Hängningar, omstarter och grafikfel.

Då var det grafikkortet som var defekt.

Har en till exakt lika dan till modell på jobbet nu med samma problem. Beställde ett nytt grafikkort till den med, borde komme på måndag.

Återkommer om jag gissade rätt :)

Men det där med ram-kortet som lyser låter ju som allt annat än en hårddisk skulle kunna orsaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag också ttycker.. men vi får se nästa vecka vad expertterna säger.. Jrafikkortet har jag också misstänkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag fått svar. Två ramminnen var kassa OCH grafikkortet. Dessutom tyckte dom att jag snarast skulle byta systemdisk. Så nu går mina tankar till SSD. jag har förökt läsa lite om det med det verkar inte alldeles lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så mycket trasigt på en gång?Byta till SSD är ju busenkelt. Vad är det du har läst som inte är lätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte också att det lät skumt men det är kanske inte alldeles omöjligt att ramminnena tog stryck när jag var där och fibblade. Men eftersom det satt tio gb i den så gör jag inget åt det.

Busenkelt till och med? Tips och råd tas som vanligt gärna emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Oj, så mycket trasigt på en gång?Byta till SSD är ju busenkelt. Vad är det du har läst som inte är lätt?

Busenkelt om man kan det ;-) Tänkte mig något fussiondriveliknande. Stod i senaste MacWorld att det var busenkelt också. Men jag vet ju inte vilken formfaktor, vilka kontakter om det är något speciellt att tänka på. osv osv. Jag är kanske praktisk och teknisk men jag vet mina begränsningar och när man skall göra nya saker utan hjälp är det bra att ta det försiktigt. Men systemdisken MÅSTE bytas illa kvickt (låter som om den poppar popcorn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en sånhär så kan du stoppa i vilken 2,5" SSD som helst.

http://www.inwarehou...aspx?sku=477696

 

 

Men blir inte det slött då? Det ser ju ut som den "klockar ner" anslutningen från SATA-600 till 150.

post-69734-049991000 1359535105_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men blir inte det slött då? Det ser ju ut som den "klockar ner" anslutningen från SATA-600 till 150.

post-69734-049991000 1359535105_thumb.png

 

I min MacPro 3.1 early-2008 med denna hårddiskadapter så kopplade min Vertex 2 disk upp sig med 3.0Gbps så det är nog bara felskrivet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min MacPro 3.1 early-2008 med denna hårddiskadapter så kopplade min Vertex 2 disk upp sig med 3.0Gbps så det är nog bara felskrivet?

Jo, man kan ju hoppas att det är felskrivet.

 

Sitter det någon elektronik i den? Eller den är bara rent mekanisk som ser till att SSD'ns kontakter hamnar på rätt ställe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en sånhär så kan du stoppa i vilken 2,5" SSD som helst.

http://www.inwarehou...aspx?sku=477696

 

Fusiondrive är inte busenkelt att fixa, man måste manuellt sätta upp en CoreStorage.

Men följer man bara guiderna så är det inga problem.

 

 

Men blir inte det slött då? Det ser ju ut som den "klockar ner" anslutningen från SATA-600 till 150.

post-69734-049991000 1359535105_thumb.png

 

 

I min MacPro 3.1 early-2008 med denna hårddiskadapter så kopplade min Vertex 2 disk upp sig med 3.0Gbps så det är nog bara felskrivet?

 

 

Jo, man kan ju hoppas att det är felskrivet.

 

Sitter det någon elektronik i den? Eller den är bara rent mekanisk som ser till att SSD'ns kontakter hamnar på rätt ställe?

 

Det är just sånt här som gör att jag skjuter på det. Har liksom inte lust att lägga tusentals kronor på något som sen visar sig inte fungera. Hast helt klart är det intressant att läsa det ni skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, menade ju denna: http://www.inwarehou...ku=477696#links

 

 

Men det är ju samma som innan. Alltså den vi inte om/hur den fungerar. Ring till inwarehouse och fråga om den innehåller någon elektronik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju samma som innan. Alltså den vi inte om/hur den fungerar. Ring till inwarehouse och fråga om den innehåller någon elektronik.

 

Så, då är det bara att vänta. någon som har något annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...