Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Webbläsare till Windows

StoreBror

Recommended Posts

Är hemma under helgen och trots att min mac är med mig, så vill jag sitta lite bekvämt vid ett skrivbord (och där står en PC). Dock är jag inte riktigt nöjd med Firefox (så ful!) och IE är inte att tänka på. Därför undrar jag om det finns något trevligt alternativ till Windows? OS X har ju miljoner bra webbläsare.

Opera är jag inte intresserad av.

Har hör talas om en som heter avantbrowser, och den ska tydligen vara bra.

Maxthon, gamla MyIE2 - http://www.maxthon.com/

# Tabbed Browsing Interface

# Mouse Gestures

# Super Drag&Drop

# Privacy Protection

# AD Hunter

# RSS Reader

# Google Bar Support

# External Utility Bar

# Skinning

Du kan få Firefox i Windows att se ut mer eller mindre exakt som Safari eller någon annan "snygg" Macwebbläsare.

Firefox till PC gillar jag bättre än macditot.Tycker macversionen känns som något halvfärdigt Linuxtrams. Jag använder nästan uteslutande Firefox på pezen, där den funkar utmärkt. Annars så blir det IE. Men Firefox rekommenderas.

Firefox till PC gillar jag bättre än macditot.Tycker macversionen känns som något halvfärdigt Linuxtrams. Jag använder nästan uteslutande Firefox på pezen, där den funkar utmärkt. Annars så blir det IE. Men Firefox rekommenderas.

Det är nog för att man ställer högre krav på programmen när man sitter vid en Mac. ;) Personligen tycker jag inte att det är någon skillnad alls på Firefox i Mac och Firefox i Windows, förutom att skrollningen är lite segare i OS X. Men ändå irriterar jag mig mycket mer på det när jag använder en Mac än när jag använder Windows.

Det är ju just att det inte är nån skillnad mellan Windows- och Mac-versionerna som är problemet. Firefox verkar ha ett tydligt fokus på Windows, och läsaren känns mycket mer "i takt med systemet" än vad mac-ditot gör. Firefox win ger ett mycket mer färdigt intryck än Firefox Mac.

Om man fixar så att textutjämning och utseende är samma i Firefox till Windows och Mac skulle jag nog inte märka skillnaden...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...