Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför ansluter inte min Iphone 4S till Wifi?


stabilt12

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en iphone 4S som jag bara bytt sim-kort i och nu ansluter den inte automatiskt till Wifi utan jag måste varje gång jag ska använda telefonen gå in på wifi och ansluta till wifi. Jag har senaste uppdateringen så jag vet inte vad jag ska göra. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland fungerar det att radera det nät du tidigare kopplats upp mot. Sök sedan upp det och lägg in lösen på nytt. :crossfingers:

(Starta om routern kan också vara en lätt fix.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte ovanstående kan du testa att återställa nätverksinställningarna i telefonen via Inställningar-Allmänt-Återställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar man det nät man tidigare vart uppkopplade mot?

Som SirKnasen tipsade ovan (och välj "Återställ nätverksinställn."), eller annars

Inställningar->Wi-Fi, välj det nätverk du vill radera->tryck "Glöm det här nätverket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag vill koppa upp till det igen så kommer det finnas? Jag kommer inte ta bort det nätverket för evigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag vill koppa upp till det igen så kommer det finnas? Jag kommer inte ta bort det nätverket för evigt?

 

Telefonen kommer hitta det trådlösa nätverket igen när du gör en sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under wi-fi finns inget som heter glöm det här nätverket.

 

Du får markera det önskade nätet i listan över tillgängliga WiFi-nät och trycka på den lilla blå pilen. Sen kan du välja "glöm det här nätverket" om det ligger lagrat i telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...