Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reciever med airplay


daboo

Rekommendera Poster

Troligtvis, ja.

Men du skriver inte vad du har för reciver så det blir till att gissa innan vi vet vad du har för att kunna leta upp manualen och läsa den åt dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen än, och jag har försökt leta upp svaret men det står sällan i produktbeskrivningar och efter tio minuters faktiskt letande efter svaret på min fråga tänkte jag att ett inlägg här kändes befogat.

Min fundering grundar sig alltså i om det är värt att sätta sig in i airplayrecievermarknaden eller inte för det här som lite av en dealbreaker för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att de fungerar som en apple tv som man ju kan börja spela musik till när som helst. Men det kanske är specifikt för apple tv och inte airplay-tekniken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fundering. Frågan är ju hur djupt recievern "sover" i stand-by läget, om den kan bli väckt av en AirPlay signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ATV och Airport Express fungerar på det viset. (Bara börja spela)

Och troligtvis gör de flesta andra dedikerade Airplay-mottagare det också, då det annars skulle gå mot den grundläggande funktionaliteten i Airplay.

 

Men nu snackar du om en receiver, vilket oftast är en ganska tjock manick med många funktioner.

Du får helt enkelt läsa manualen hos den specifika tillverkaren/modellen eller kanske pröva själv på ställen som HiFi-klubben eller liknande. (De brukar ha koll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en reciever med airplay, måste man då sätta på den innan man airplayar till den?

Kan informera om att recivers från Pioneer inte behöver startas innan man sätter igång AirPlay.

De väcks på automatik när de känner av ljudströmmen.

Hoppas det vad denna info du var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan informera om att recivers från Pioneer inte behöver startas innan man sätter igång AirPlay.

De väcks på automatik när de känner av ljudströmmen.

Hoppas det vad denna info du var ute efter.

 

Lysande!

 

Hoppas att gäller andra fabrikat också. Men det var i alla fall precis den info jag hoppades på. Det betyder att jag ska börja scanna marknade lite.

 

Det vore ju fiffigt om man kunde få även TV:n att vakna om man skickar en video via airplay till recievern. (Kan man ens det, eller hanterar den bara ljud?) Så att TV:n vaknar med recivern och visar det där obskyra youtubeklippet man just då bara måste se på TV:n. =)

 

Tack Cerb! Om någon annan har erfarenhet av andra fabrikat uppskattas den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Marantz SR-7005 och den slås på när jag skickar ljud till den. Jag har inte sett någon receiver som stödjer video via airplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...