Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bugg i Apples Kalender


viczic

Rekommendera Poster

Är det någon mer än jag som har upplevt en allvarlig bugg i Apples egen kalender?

 

Har provat på både min padda, farsans samt lillebrorsas och samma problem uppstår.

 

Följande händer:

 

Öppnar appen, går till månadsläge, bläddrar framåt, när jag ser feb 2013 och skall bläddra till mars så hänger sig appen och avslutas abrupt.

 

Om någon mer upplevt detta så vore det ju intressant att veta. Vet Apple om detta? Något för redaktionen på MacWorld att kolla upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, samma här. Har haft det nog i cirka två månader, då jag upptäckte det. Syrran har samma grej. Vi kör ML båda. Vet inåt varför det är så men det är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem i iOS 6.0.1 (ipad mini) men inte i 6.0.2 (iphone 5).

Kalendern verkar krascha när man väljer månaden mars 2013, oavsett hur man bläddrar dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med Mars 2013 och iOS 6.02 för mig.

Inga problem med Mars 2013 och Mountain Lion för mig heller.

 

Fungerar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med Mars 2013 och iOS 6.02 för mig.

Inga problem med Mars 2013 och Mountain Lion för mig heller.

 

Fungerar klockrent.

 

Samma för mig också. Funkar utan problem med iPad2, iPhone4s och Imac9,1. (OS-versioner som ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som har upplevt en allvarlig bugg i Apples egen kalender?

...

Hej och välkommen till forumet! Jag flyttar tråden till avdelningen för appar. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mayaindianerna hade fel. Kalendern slutar inte 21:a december 2012. Jordens undergång inträffar mars 2013.

Krashar även på min iPad 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som har upplevt en allvarlig bugg i Apples egen kalender?

 

Om någon mer upplevt detta så vore det ju intressant att veta. Vet Apple om detta? Något för redaktionen på MacWorld att kolla upp?

Har du rapporterat ditt problem till Apple? Det är bästa sättet att få den allvarliga buggen fixad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får detta fel på min iPad generation 3 iOS 6.02 för då kraschar kalendern när jag kommer in på mars 2013 men inte på min iPhone 5 iOS 6.02 och inte heller på min MBA OS X 10.7.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig heller.

Kan det ha något med iCloud att göra? Jag synkar nämligen inte några kalendrar med iCloud utan synkar mot Google istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem men i mitt fall visade det sig att det berodde på en prenumererad kalender. Hade en prenumeration på veckonummer. När jag tog bort den fungerade det som det skulle.

 

/Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem men i mitt fall visade det sig att det berodde på en prenumererad kalender. Hade en prenumeration på veckonummer. När jag tog bort den fungerade det som det skulle.

 

/Pär

 

Jag har valt "Visa veckonummer" via Kalender->Inställningar->Avancerat->Visa veckonummer

Antar att det inte alls är samma sak som att prenumerera på veckonummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har valt "Visa veckonummer" via Kalender->Inställningar->Avancerat->Visa veckonummer

Antar att det inte alls är samma sak som att prenumerera på veckonummer?

 

Hur gör du detta? Jag har en inlagd prenumeration från tredje part. Men du menar att detta finns redan i enheten? Var i Kalendern hittar du Inställningar, Avancerat osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får detta fel på min iPad generation 3 iOS 6.02 för då kraschar kalendern när jag kommer in på mars 2013 men inte på min iPhone 5 iOS 6.02 och inte heller på min MBA OS X 10.7.5

 

Jag måste revidera mitt ilägg då jag nu ser att jag har skrivit att min iPad 3 gen har iOS 6.0.2* (finns INTE till iPad ännu). som är fel för det ska ju stå iOS 6.0.1 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du detta? Jag har en inlagd prenumeration från tredje part. Men du menar att detta finns redan i enheten? Var i Kalendern hittar du Inställningar, Avancerat osv?

 

Möjligt att denna funktion kom med Mountain Lion.

Men starta Kalender

Välj Kalender i listen längst upp på skärmen

Välj Inställningar i menyn

Välj Avancerat (Kugghjulet)

Bocka i Visa veckonummer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att denna funktion kom med Mountain Lion.

Men starta Kalender

Välj Kalender i listen längst upp på skärmen

Välj Inställningar i menyn

Välj Avancerat (Kugghjulet)

Bocka i Visa veckonummer

 

Aha! Det var på Macen. Jag sitter och glor på min iPad/iPhone och inte fattar nått. Dåså. Nu har jag hittat detta också. Kul att det har kommit. Saknat det länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kraschar på min Ipad 3 om man går på "månad" till mars. Att stega sig "vecka" till marsveckorna funkar, men någon månadsvy får man så klart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som verkar vara orsaken är 1-april. Om denna dag har events, så kraschar kalendern. Fixet är att tomma dagen på events.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som verkar vara orsaken är 1-april. Om denna dag har events, så kraschar kalendern. Fixet är att tomma dagen på events.

 

ja, jag säger då det :)

 

Hade ingen aktivitet inlagd den 1 april, men kraschade ändå. Men har ju helgdagar och veckonummer osv, inlagt. Bockade ur dessa funktioner och då funkar kalendern som den ska i månadsläge.

 

Någon liten programmerare som behagat lägga in ett aprilskämt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...