Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kiplon


kiplon

Rekommendera Poster

Jag är gift och har tre utflugna barn (som nog tycker att mamma är en datanörd stjarnsmall.gifstjarnsmall.gifstjarnsmall.gif)

 

 

 

Jag är helt såld på vilka tekniska möjligheter som hela tiden kommer. När min gamla PC började sega ihop helt och hållet så ville jag investera i något som jag med säkerhet skulle vara nöjd med. Jag ville helt enkelt ha det bästa utifrån mina behov. Valet PC eller Mac var i början svårt,men ju mer jag kollade runt och läste på ju mer övertygad blev jag om att det var en MBA jag skulle ha. irriteradtjej.gif

 

 

 

Helnöjd, är bara förnamnet! Ja, så nöjd så jag blev tvungen att köpa en till :) . Det blev en begagnad iMac. Och ju mer jag lär mig om macen så bara njuter jag åt alla möjligheter som finns och hur lättsamt och lättjobbat allting numera har blivit.

 

Jag jobbar rätt mycket med presentationer, texter, fotoredigering och layouter av olika slag. Gillar också att fotografera. Det är en otrolig skillnad på hur lättjobbat sånt är numera gentemot tröga, fyrkantigaoch krångliga windows. (även om jag inte är fullt ut bekväm med Aperture än, men det ser jag som en tidsfråga :) )

 

 

 

Att sedan alla enheter inklusive iPad och iPhone sedan är synkat mot varandra gör ju också allting mycket lättare.

 

 

 

Mitt liv är rätt fullspäckat med åtaganden, jag har ett heltidsjobb men är rätt mycket tjänstledig för förtroendeuppdrag av olika slag i såväl kommun som landsting! Jag kan under endag både jobba några timmar för att sedan åka på ett möte eller ett sammanträde för att avsluta dagen med ett kvällsmöte. Min fritid är oftast inte fri tid.

 

Det är då en otrolig fördel att ha synkade enheter, oavsett om jag bara har telefon med mig eller iPad och telefon eller MBA;n och telefon så är jag alltid uppkopplad och jag har allting med mig. Dropbox och iCloud är fantastiska uppfinningar!

 

Kör jag någon gång fast i något datorrelaterat problem så finns det här forumet, det tycker jag är bra. Fast jag gillar att pula och försöka själv så gott jag kan, autodidakt som jag är. Är inte rädd för att testa och prova och på så sätt så får jag hela tiden nya kunskaper som hela tiden utvecklar mitt dataanvändande. Det är kul! Learning by doing och Trialand Error är mina sanna deviser! celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! och vilken bra pres. :ThumbsUp: Ja, det var skönt att slippa "tröga, fyrkantiga och jobbigga Windows"? Blir ju gärna lätt att man skaffar en till... o en till.. osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen i efterskott! Själv har jag fyra utflugna barn så jag vinner!! travolta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen i efterhand från mig också.

Alltid trevligt att få veta lite mer om den man har dialoger med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1356263479[/url]' post='1595128']

Visst är det centralen i bakgrunden på din avatar?fundersam.gifTummeupp.gif

 

Ja, centralen i Malmö. Kaffemuggen är ett bra signum på mig, det brukar bli åtskilliga under en dag - fast i kopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej och välkommen i efterskott! Själv har jag fyra utflugna barn så jag vinner!! travolta.gif

 

 

Välkommen i efterhand från mig också. Alltid trevligt att få veta lite mer om den man har dialoger med.

Jag kan bara instämma i kören.

 

Hoppas att det löser sig med körkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Ja, nu så har jag uppdaterat min presentation, känner att den inte är giltig längre… :)

 

 

Det börjar så här:

 

Nu har jag kört med mac något år och kan bara konstatera att datoranvändandet har fått helt nya dimensioner än tidigare på ”den gamla tiden”.

Det är jag som bestämmer vad min mac ska göra, den är min vän.

Jag är eg en total novis när……….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu så har jag uppdaterat min presentation, känner att den inte är giltig längre… :)

 

 

Det börjar så här:

 

Nu har jag kört med mac något år och kan bara konstatera att datoranvändandet har fått helt nya dimensioner än tidigare på ”den gamla tiden”.

Det är jag som bestämmer vad min mac ska göra, den är min vän.

Jag är eg en total novis när……….

:galetglad::D

:bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...