Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken sladd/adapter för 2560x1440 DVI-D?


HeloBE

Rekommendera Poster

Jag har en Mac Mini från 2009 som har mini-DVI och mini-DisplayPort kontakter. Nu har jag köpt en 27" skärm som har upplösning 2560x1440. Till den fick jag en DVI-D sladd för dubbla kanaler.

 

Vilken är den billigaste adapter/sladd som fixar att leverera denna upplösning från mini-DisplayPort till DVI-D?

 

Alla med vettigt pris som jag hittat maxar 1080p...

 

/BE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men många skriver att de stöder Dual link men inte mer än 1080p.

 

 

/BE

1080p är en sak.

2560x1440 en helt annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack!

 

Varför måste dessa sladdar vara så dyra? De för Single Link är ju billiga. Måste signalen göras om för högre bandbredd?

 

/BE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakobsjoqvist

Tack!

 

Varför måste dessa sladdar vara så dyra? De för Single Link är ju billiga. Måste signalen göras om för högre bandbredd?

 

/BE

Vilken skärm har du köpt?

 

Den adaptern är dyr för att den är en såkallad aktiv adaper.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Varför måste dessa sladdar vara så dyra? De för Single Link är ju billiga. Måste signalen göras om för högre bandbredd?

 

/BE

Det är mer jobb med signalen.

Troligtvis kan single-link användas direkt med pinnarna i mini-displayport, men för dual-link räcker pinnarna inte till, så det krävs en adapter som gör om kopplingen från mini-DP till dual-link DVI.

 

 

Det var en udda skärm. Finns det någon speciell anledning till att du köpte just den?

 

En skärm med displayport hade endast behövt en billig kabel mellan mini-DP och DP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en udda skärm. Finns det någon speciell anledning till att du köpte just den?

 

Den skulle vara billig och bra.

 

/BE

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...