Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vågar jag köpe en iPhone 5 ?


shoreline

Rekommendera Poster

Hej!

Tänkte beställa hem en iphone 5 (min första iPhone), men efter att ha läst på diverse forum har jag fått kalla fötter.

95% av det som skrivs om telefonen är negativt, dålig batteritid och lössittande knappar osv.

Är det verkligen så illa?

Har Apple fixat felen?

Vågar man köpa en iPhone 5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte beställa hem en iphone 5 (min första iPhone), men efter att ha läst på diverse forum har jag fått kalla fötter.

95% av det som skrivs om telefonen är negativt, dålig batteritid och lössittande knappar osv.

Är det verkligen så illa?

Har Apple fixat felen?

Vågar man köpa en iPhone 5?

 

Finns ju alltid dom som ska klaga på minsta lilla tyvärr.

Jag köpte min iPhone på lanseringsdagen, eller jag förbeställde den så fort det gick. Jag har aldrig haft några problem med min iPhone 5 och aldrig varit missnöjd med den. Om jag skulle få välja åt dig så tycker jag att du borde skaffa dig en :) Jag är iaf supernöjd!

Sedan är det ju så att det läggs ju alltid upp mer klagomål än positiva tankar, oh då menar jag inte bara om iPhone 5 utan om allt :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helnöjd med min femma! yeahbaby.gif

 

Man får sålla rätt duktigt bland allt negativt som skrivs om det mesta på nätet, precis som Rstattin påpekar. Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar egentligen om det är så stor skillnad på femman mot fyran? Bortsett skärmstorleken förstås... http://www.apple.com/se/iphone/compare-iphones/

 

 

 

Själv har jag jag 4S och innan dess 3GS:en och kan inte tänka mig att byta bort den mot någon annan. Det finns ju smarta mobiltelefoner och sen finns det iPhone stjarnsmall.gif

 

Så vill man spara lite pengar så kan man kanske lika gärna köpa en 4S. Förmodligen kommer det väl snart också en efterföljare till femman och den kan ju ha mer av nytänk i sig. Både 3 och 4 skiljde ju sig en del när tvåorna kom ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Som man frågar får man svar; läser man på forum om iPhone 5 så kommer man få höra om felen (forum handlar ju i mångt och mycket om problem). Min subjektiva upplevelse så här långt är att 5:an faktiskt haft relativt lite problem så här långt jämfört med tidigare lanseringar. Man ska också komma ihåg att folk har väldigt höga krav på kvalitén på just iPhone. Med all rätt förvisso, det är en dyr lur - men för somliga slår det över i det orimliga...

 

Min flickvän köpte en 5:a för ett par veckor sedan och hon är mycket nöjd... Tycker du ska gå till en butik som har bra demoex. och klämma på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte beställa hem en iphone 5 (min första iPhone), men efter att ha läst på diverse forum har jag fått kalla fötter.

95% av det som skrivs om telefonen är negativt, dålig batteritid och lössittande knappar osv.

Är det verkligen så illa?

Har Apple fixat felen?

Vågar man köpa en iPhone 5?

 

Lite småproblem med min. Dålig wifi och problem med att få tillbaka täckningen när man tappat den.

Mycket nöjd med mitt inköp annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är supernöjd och så klart ska du ha en femma om du nu funderar på att köpa en iPhone, om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit supernöjd med alla mina iPhones och även med 5 från dag ett (vit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du köpa mobil så ska det självklart vara en iPhone 5! Som någon sa tidigare, förväntningarna på kvalité från Apple har stigit drastiskt och nu förväntar sig alla att iPhone ska vara 110% felfri. När den inte är det blir det ett jävla liv, som det lila skenet som uppstår i kameran om man tar kort i motljus (något som jag aldrig upplevt i min 5a dock). Nackdelen med min iPhone 5 är att volymknappen minus är märkbart lösare än plus knappen. Jag blev besviken när det var det första jag kände när jag plockade upp den ur lådan och jag funderade på att lämna in den. Nu känner jag att det inte är värt det så länge knappen bara fungerar.

Jag bytte upp mig från 4S (för att jag fick en bra deal av någon som ville köpa den) och bortsett från volymknappen har mina upplevelser med telefonen varit endast positiva med iPhone 5. Om du ska köpa telefon föreslår jag att titta mindre på forum och mer på informativa och utförliga recensioner, där du istället kan få en överblick över hela telefonen samt operativsystem och inte bara problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min iPhone 5 sedan en och en halv månad och jag har inte haft några som helst problem med den utan är mycket nöjd liksom jag var med 4:an. Men 5:an är ett strå vassare helt klart! Många på min arbetsplats har också 5:an och inte hört om något klagomål alls om den. Dotterns privata företag skaffade iPhone 5 till alla 15 medarbetare och inget klagomål från någon av dem heller.

 

Obs! jag / vi är INTE representant för Apple Ink.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte beställa hem en iphone 5 (min första iPhone), men efter att ha läst på diverse forum har jag fått kalla fötter.

95% av det som skrivs om telefonen är negativt, dålig batteritid och lössittande knappar osv.

Är det verkligen så illa?

Har Apple fixat felen?

Vågar man köpa en iPhone 5?

 

har haft iPhone 3 och 4 och har flera i familjen, alla utan några som helst problem så alla är mkt nöjda.

köpte själv inte 5an pga av att jag har 4S och steget till 5 är ju inte jättestooort. sonen har en nu en 5a (hade innan en 4a) och han är supernöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...