Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inspelning av svtplay med qt blir utan ljud


jan.s

Rekommendera Poster

Flyttar tråden till avdelningen för film och video. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det väl bara att ladda hem avsnittet från valfri torrent-sida och klippa ur det?

finns flera bra t.ex swetv jag antar att det är okej att posta sådant eftersom det tydligen plötsligt är okej att ha en tråd om att piratkopiera upphovsrättsskyddat material bara man gör det på ett mer "traditionellt" sätt.

 

Sluta att krångla till det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det väl bara att ladda hem avsnittet från valfri torrent-sida och klippa ur det?

finns flera bra t.ex swetv jag antar att det är okej att posta sådant eftersom det tydligen plötsligt är okej att ha en tråd om att piratkopiera upphovsrättsskyddat material bara man gör det på ett mer "traditionellt" sätt.

 

Sluta att krångla till det!

Det är inte olagligt att ladda ned en kopia för eget bruk av upphovsrättsligt material som ligger ute lagligt på internet. Som just SVT Play-material är. Det är inte heller olagligt att se eller lyssna på olagligt material som finns upplagt på internet, men i de fallen får man inte ladda ned någon kopia ens för eget bruk. Du kan läsa mer här om det. Krångla till eller inte, vissa saker är lagliga, andra inte, så är det bara, och man kan ha koll på det. Vissa har det i alla fall, i mitt fall eftersom jag är journalist och utbildad i upphovsrättsliga frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte olagligt att ladda ned en kopia för eget bruk av upphovsrättsligt material som ligger ute lagligt på internet. Som just SVT Play-material är. Det är inte heller olagligt att se eller lyssna på olagligt material som finns upplagt på internet, men i de fallen får man inte ladda ned någon kopia ens för eget bruk. Du kan läsa mer här om det. Krångla till eller inte, vissa saker är lagliga, andra inte, så är det bara, och man kan ha koll på det. Vissa har det i alla fall, i mitt fall eftersom jag är journalist och utbildad i upphovsrättsliga frågor.

 

 

Du har helt rätt. Helt fel utav mig ;=p

Dock står jag fast vid att det är onödigt krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. för det första så fungerar Pirateplay på ett sätt för mig, får ner en fil med bild och ljud - men den hackar något fruktansvärt.

 

 

Angående Tataris metod som jag håller med om verkade intressant: Jag kommer inte förbi steg 4 - klickar på länken (befinner mig då under fliken "elements") men ingen nedladdning sker, utan jag hamnar bara under en annan flik som heter "resurser" och ser ingen logisk väg att gå vidare därifrån.. använder Safari 5.1.6 och OS X 10.7.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. för det första så fungerar Pirateplay på ett sätt för mig, får ner en fil med bild och ljud - men den hackar något fruktansvärt. ...

Då laddar du antagligen ned 1280x720. Dra in den i Chrome så ska den spelas upp utan att hacka. Fråga mig inte varför det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Då laddar du antagligen ned 1280x720. Dra in den i Chrome så ska den spelas upp utan att hacka. Fråga mig inte varför det är så.

 

Tack!

 

Man skull ju förstås kunna använda Pirateplays app för steg 1-5, och sedan, lätt modifierat steg 6 [...]

 

 

Grym genväg som sagt, funkat fint flera gånger, men stötte på problem igår som ledde till att filen inte går att spela. Efter att den stått och tuggat ett bra tag (curl osv) och laddat klart så kommer följande upp, vilket aldrig hänt innan:

 

segment1_4_av.ts?null=&e=b2a7ace1bf661c32&id=AgBV5iXiXHtAHeUIHFFMdrFdzcKzL41i9+DYNN5a9plJWOlRT5ERxS5L%2fMMIszDOnQbkrWnG5Y8REQ%3d%3d -> webrip000segment1_4_av.ts?null=&e=b2a7ace1bf661c32&id=AgBV5iXiXHtAHeUIHFFMdrFdzcKzL41i9+DYNN5a9plJWOlRT5ERxS5L%2fMMIszDOnQbkrWnG5Y8REQ%3d%3d

segment2_4_av.ts?null=&e=b2a7ace1bf661c32&id=AgBV5iXiXHtAHeUIHFFMdrFdzcKzL41i9+DYNN5a9plJWOlRT5ERxS5L%2fMMIszDOnQbkrWnG5Y8REQ%3d%3d -> webrip000segment2_4_av.ts?null=&e=b2a7ace1bf661c32&id=AgBV5iXiXHtAHeUIHFFMdrFdzcKzL41i9+DYNN5a9plJWOlRT5ERxS5L%2fMMIszDOnQbkrWnG5Y8REQ%3d%3d

 

Och så vidare med segment 2_4, 4_4 osv upp till 300_4 i det här fallet. Och det hände samma sak när jag testade med index_5. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grym genväg som sagt, funkat fint flera gånger, men stötte på problem igår som ledde till att filen inte går att spela. Efter att den stått och tuggat ett bra tag (curl osv) och laddat klart så kommer följande upp, vilket aldrig hänt innan:

 

Och så vidare med segment 2_4, 4_4 osv upp till 300_4 i det här fallet. Och det hände samma sak när jag testade med index_5. Hjälp!

Just den texten är helt i sin ordning, frågan är snarare varför den ej kommit upp tidigare...

Det jag noterar är istället att filnamnet på de nedladdade segmenten är ovanligt långt, längre än något jag tidigare sett. Kan du kanske länka till programmet i fråga? Annars har jag inte mycket att gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det har försvunnit från svtplay nu, så det är nog kört :/

 

Såhär står det förövrigt i vlc när jag försöker spela .ts-filen "Ingen lämplig avkodningsmodul. VLC saknar stöd för ljud- eller videoformatet "undf". Tyvärr finns det inget sätt för dig att rätta till detta."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tatari!

 

Oftast funkar ditt script klockrent!!! Men jag har också åkt på samma sak som ebbish, att VLC inte spelar filen. Kan det bero på att

filen är kodad/krypterad på något vis. Testa med serien "Lögnen" på SVT Play "http://www.svtplay.se/video/1025775/del-27"

Jag kan ladda ner programmet, men

inte spela det. Finns det någon bot mot detta!?

 

/Shuntis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tatari och ebbish!

 

Testade nyss Lögnen enligt min bifogade länk. Nu funkade ts-filen, så testa inte den (för den funkar!!!).

Provade däremot några andra program tidigare i veckan och då hände samma sak. Filen gick att ladda

ner, men gick inte att spela i VLC-playern. Kan dessa filer vara kodade/krypterade? Finns det i så fall

någon bot till dessa filer som jag har liggande i datorn?

 

/Shuntis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...