Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför kan man inte knacka två gånger för att dra fönster längre?


Ginosso70

Rekommendera Poster

Jag fick min MBP 15" retina i dag och jag kunde inte ha blivit nöjdare. Har aldrig använt en så fantastisk dator tidigare. Det enda jag undrar är följande: Varför kan man inte längre "knacka" två gånger på trackpaden för att dra fönster? Detta stör mig väldigt mycket, det är verkligen inte lika skönt att dra fönster och ikoner med tre fingrar, det ger aldrig samma precision.

 

Varmt

Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl gå att ställa in i inställningar för styrplattan i systeminställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl gå att ställa in i inställningar för styrplattan i systeminställningar?

 

Nej, det går inte! Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nytt beteende from lion är det inte? de bestämde sig för att ändra beteendet helt enkelt. tror man får lära om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min MBP 15" retina i dag och jag kunde inte ha blivit nöjdare. Har aldrig använt en så fantastisk dator tidigare. Det enda jag undrar är följande: Varför kan man inte längre "knacka" två gånger på trackpaden för att dra fönster? Detta stör mig väldigt mycket, det är verkligen inte lika skönt att dra fönster och ikoner med tre fingrar, det ger aldrig samma precision.

 

Antingen så missförstår jag vat "knacka två gånger på trackpaden och dra fönster" innebär eller så är det nåt skumt med min MBA med Mountain Lion - det är precis så jag gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dra med tre fingrar" heter det numera, tror jag...

 

Dra med tre fingrar är just det - sätt ner tre fingrar och dra dem på plattan.

 

Knacka med ett finger två gånger och dra är just det.

 

Två olika gester, båda fungerar lika.

 

Jag tror jag har hittat inställningen: Under hjälpmedel -> Mus och styrplatta -> Styrplattealternativ -> Aktivera dragning -> Med draglåsning.

 

Jag tror inte jag ställt in detta själv, mer troligt en migrering av inställningar från Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...