Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DDR3 i äldre macbook?


Manxs

Rekommendera Poster

Då jag bytte från 4gb till 8gb i min MBP 2011 fick jag ju 4GB ddr 3 minnena över. Kan jag sätta in dessa i min frus macbook som är en i aluminum med löstagbart batteri från 2008. Nu sitter det 2st 1gb minnen i.

Båda är DDR3, men jag vet inte om hastigheten är densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag bytte från 4gb till 8gb i min MBP 2011 fick jag ju 4GB ddr 3 minnena över. Kan jag sätta in dessa i min frus macbook som är en i aluminum med löstagbart batteri från 2008. Nu sitter det 2st 1gb minnen i.

Båda är DDR3, men jag vet inte om hastigheten är densamma.

 

 

 

Nej Tyvär !

 

 

2008 anMaximum Memory8.0 GB (Actual) 4.0 GB (Apple)Memory Slots2 - 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM

 

 

2011 1333MHz Kräver dessutom Olika volt ! mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga är det 2 x 2 gb inte 2st 4 gb, men det är 1333 Mhz så jag antar att det är kört ändå om de kräver en annan spänning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga är det 2 x 2 gb inte 2st 4 gb, men det är 1333 Mhz så jag antar att det är kört ändå om de kräver en annan spänning?

 

 

 

 

Vissa 2011 I7 klarade 1600MHz Trots Standarden var 1333MHz

 

Men efter som kretsarna inte hade bra stöd så var prestanda vinsten marginell !

 

DIF

 

1333 Är 204 pin i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det olika volttal mm på samma minnestyp (DDR3 SoDimm)?

 

Jag skulle vilja säga att det (troligtvis) fungerar. Det är dock inte alltid datorn tycker om minnena som inte har helt rätt specifikationer så som hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte i DDR3 minnen i en Macbook Pro från 2009. Funkade fin fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det olika volttal mm på samma minnestyp (DDR3 SoDimm)?

 

Jag skulle vilja säga att det (troligtvis) fungerar. Det är dock inte alltid datorn tycker om minnena som inte har helt rätt specifikationer så som hastighet.

 

Brukar skilja lite ju högre MHz Både på Pc & Mac ( om MHz skillnaden inte är för stor kan det funka ändå

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte i DDR3 minnen i en Macbook Pro från 2009. Funkade fin fint.

 

 

 

Då Borde det kanske funka för TS också / Vad kan hända om ej Endast att minnet får sej smäll ?

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det olika volttal mm på samma minnestyp (DDR3 SoDimm)?

 

Jag skulle vilja säga att det (troligtvis) fungerar. Det är dock inte alltid datorn tycker om minnena som inte har helt rätt specifikationer så som hastighet.

 

 

 

Ja det kan faktiskt varianter endel funkar ( Höga lats ) medan samma hastighet med lägre lats inte fungerar

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan faktiskt varianter endel funkar ( Höga lats ) medan samma hastighet med lägre lats inte fungerar

 

DIF

 

 

 

Ps Länka till Minnen du vill sätta i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det olika volttal mm på samma minnestyp (DDR3 SoDimm)?

 

Jag skulle vilja säga att det (troligtvis) fungerar. Det är dock inte alltid datorn tycker om minnena som inte har helt rätt specifikationer så som hastighet.

 

 

 

Hej Mattem

 

Är det inte så att prestandavinsten blir värdigt marginell då Kretsarna är gjorda för minnenmed lägre MHz

Var väll så på 2011-orna som tog 1600MHz !

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbare minnen växlar ner till den hastighet som datorn har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...