Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärm skydd klarar att gnuggas med stålull 200g med 500g Tryck !?


DIF

Rekommendera Poster

Snälla, kan du inte posta något annat än länkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 200 gnuggningar med stålull och trycket 0,5 kg/kvadratcentimeter.

Om jag tänker rätt, vilket man inte alltid ska utgå från, så motsvarar det ca 49000 Pascal (Pa), eller, för att snacka väder, 490 hPa. Enligt YR så kommer lufttrycket här hos mig att variera med ca 200 hPa de kommande 48 timmarna. Riskerar jag att bli repig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 200 gnuggningar med stålull och trycket 0,5 kg/kvadratcentimeter.

Om jag tänker rätt, vilket man inte alltid ska utgå från, så motsvarar det ca 49000 Pascal (Pa), eller, för att snacka väder, 490 hPa. Enligt YR så kommer lufttrycket här hos mig att variera med ca 200 hPa de kommande 48 timmarna. Riskerar jag att bli repig?

 

Du glömmer en detalj: stålullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, kan du inte posta något annat än länkar?

 

 

 

 

Skulle inte tro det !

 

alla 100 tals tack Pm & alla (+ 1) som ramlar in av Hårdvaru länkarna men det är förstås från dom som förstår vad Hårdvara är !

 

Om nu du inte förstår dej på dom olika komponenterna läs något annat ( Kalle Anka är skit kul ibland ) borstatanderna.gif

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömmer en detalj: stålullen.

 

Ja det är ju det som är det Otroliga ! Undrar om den är "skottsäker" biggrin.gif

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 200 gnuggningar med stålull och trycket 0,5 kg/kvadratcentimeter.

Om jag tänker rätt, vilket man inte alltid ska utgå från, så motsvarar det ca 49000 Pascal (Pa), eller, för att snacka väder, 490 hPa. Enligt YR så kommer lufttrycket här hos mig att variera med ca 200 hPa de kommande 48 timmarna. Riskerar jag att bli repig?

 

Ja det blir vi alla med åren !biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte tro det !

 

alla 100 tals tack Pm & alla (+ 1) som ramlar in av Hårdvaru länkarna men det är förstås från dom som förstår vad Hårdvara är !

 

Om nu du inte förstår dej på dom olika komponenterna läs något annat ( Kalle Anka är skit kul ibland ) borstatanderna.gif

 

DIF

 

Nu när jag tänker efter är det nog bäst att du fortsätter posta länkar och överlåter skrivandet till folk som behärskar det.

Och föresten, vad vet du om mitt intresse och förståelse för hårdvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...