Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWeb till Mountain Lion (10.8.2)


niclaes

Rekommendera Poster

Hej,

 

Kan jag ladda ner iWeb någonstans så jag kan installera det i OS X 10.8.2?

Kan man flytta över det från annan Mac?

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har lagt ner iWeb så de enda nerladdningar som finns är de olagliga och de ska vi inte prata om.

Om du har en annan Mac kan du flytta över det med Flyttassistent, men det fungerar inte helt perfekt med Lion. Jag vet inte hur det är med Mountain Lion men troligen inte bättre. Problemet under Lion rörde främst om man hade flera sajter i iWeb, flera webbplatser, i samma fil så kunde iWeb krascha, ge fel, visa konstiga grejjer etc. Men för enklare sajter så var det ok stabilitet. Jag har lämnat iWeb bakom mig och sökt andra alternativ som fungerar bättre med Mountain Lion, som Sandvox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWeb funkar finemang i Mountain Lion och inget slår ju iWeb när det gäller enkelhet och intuitivitet. Barn kan bygga en sajt med iWeb.

Jag är helt övertygad om att Apple absolut inte har något emot att man letar reda på ett exemplar av iWeb anywhere och använder det - men dom kan inte oficiellt säga sådant. Kommer man över det så är det bara själva appen man behöver - den lägger man i Programmappen och när man startar det första gången tillverkar den databasen som ligger i hemmamappen/AppSup. Man behöver inte tänka på det - bara att börja prodda hemsidor :-).

Synd att Apple la ner iWeb, men allmogen går numera till färdiga lösningar - blogg-tjänster, Facebook, etc. - få bygger eget idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen!

 

Tack för era svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

iWeb funkar finemang i Mountain Lion och inget slår ju iWeb när det gäller enkelhet och intuitivitet. Barn kan bygga en sajt med iWeb.

Jag är helt övertygad om att Apple absolut inte har något emot att man letar reda på ett exemplar av iWeb anywhere och använder det - men dom kan inte oficiellt säga sådant. Kommer man över det så är det bara själva appen man behöver - den lägger man i Programmappen och när man startar det första gången tillverkar den databasen som ligger i hemmamappen/AppSup. Man behöver inte tänka på det - bara att börja prodda hemsidor :-).

Synd att Apple la ner iWeb, men allmogen går numera till färdiga lösningar - blogg-tjänster, Facebook, etc. - få bygger eget idag.

 

Hade hoppats Apple skulle komma med en efterföljare till iWeb som använder html5 och css3 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...