Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Något program som kan synka pdf-fil med mp3?

Matfarsan

Recommended Posts

Om jag har en pdf fil på säg 4 sidor som jag vill få synkade med en mp3 låt så sidorna "rullar" efter inställda parametrar till låten är det då möjligt?

Tanken är att jag har notblad på pdf och jag vill kunna spela till låten (mp3), men slippa behöva klicka mej vidare när jag nått sidslutet.

Du skulle ju kunna göra en presentation av det, exempelvis i Keynote, där du lägger upp varje sida i PDF:en som en egen "dia" i Keynote och du kan lägga musik över det och styra hastigheten. Det blir som ett bildspel. Går att göra i iPhoto också för den delen. Detta bläddrar inte PDF:en, utan du får plocka ut sidorna ur PDF:en. Men det är ju en möjlig lösning iaf. :)

Du skulle ju kunna göra en presentation av det, exempelvis i Keynote, där du lägger upp varje sida i PDF:en som en egen "dia" i Keynote och du kan lägga musik över det och styra hastigheten. Det blir som ett bildspel. Går att göra i iPhoto också för den delen. Detta bläddrar inte PDF:en, utan du får plocka ut sidorna ur PDF:en. Men det är ju en möjlig lösning iaf. :)

Låter som ett vettigt alternativ.

Går det att få "rullande" visning på varje sida eller måste man köra hela sidan öppen i keynote?, dvs att den i början visar 50% av översta sidan för att sedan vid säg 30 sek visa nedre delen?

Har inte keynote ännu på datorn men funkar detta så är det definitivt värt det :)

I Quicktime Player gick det tidigare att lägga text spår över en film. Man gjorde ungefär en textfil med info om när varje textrad skulle visas. Låt ex en svart ruta vara filmspåret och mp3an ljudspåret. Om det går i QT X vet jag inte. Kanske iMovie.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...